جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
استاندار چهارمحال وبختیاری
عجب شیر ما - استاندار چهارمحال و بختیاری از تامین اعتبار لازم برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز کوهنوردی در استان خبرداد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی، روز شنبه در نشست با رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور اظهارداشت: این اعتبار از محل اعتبارات عمرانی در اختیار هیات کوهنوری استان قرار می گیرد.
وی استعدادیابی، تربیت قهرمانان کوهنوردی و صعودهای ورزشی و اعزام آنان به مسابقات بین المللی برای کسب عناوین جهانی را از سوی مسوولان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری مورد تاکید قرار داد.
سلیمانی دشتکی افزود: چهارمحال وبختیاری از لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی، بستر مناسبی برای توسعه رشته های مربوط به کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارد.
وی جذب گردشگران خارجی، میزبانی مسابقات و تقویت زیرساخت های ورزشی به ویژه در حوزه کوهنوردی و صعودهای ورزشی در استان را مورد تاکید قرار داد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نیز در این نشست گفت: بومی های منطقه زردکوه بختیاری، با توجه به شرایط طبیعی منطقه استعداد زیادی برای قهرمانی در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارند.
رضا زارعی بیان داشت: با جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی به صورت قهرمانی، می توان زمینه رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم استان را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون وزارت ورزش و جوانان رویکردی ویژه برای توسعه کمی و کیفی ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی دارد.
به گزارش ایرنا، در کشور 54 هزار نفر و در چهارمحال و بختیاری 730 کوهنورد زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند.
برچسب ها: اعتبار ، کوهنوردی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: