پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
وزیر بهداشت:
عجب شیر پرس - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران تا پایان تابستان امسال، یکی از تولیدکنندگان بزرگ واکسن کرونا در جهان می‌شود.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (ع) و مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری‌های مجدانه یکسال اخیر توانستیم راه ۲۰ ساله را بپیماییم و از امروز شاهد توزیع واکسن تولید داخل باشیم.

وی ادامه داد: از هفته آینده هم دومین گروه واکسن ایرانی مجوز توزیع گرفته و همینطور گروه های بعدی واکسن ایرانی یکی یکی مجوز گرفته و توزیع خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در خصوص واکسن‌های خارجی که به خاطر بدعهدی‌های کشورهای خارجی طرف قرارداد با ایران با کمبود مواجه شدیم،مشکل رفع شده و از این هفته مشکلی برای توزیع نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد کهبرای نخستین بار پساز شیوع کرونا و با رعایت شیوه‌نامه‌هابه صورت حضوری برایافتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان ورود می‌کند و این هم بخاطر ارادتی است که به مردم عزیز و شهیدپرور آران و بیدگل دارد.

وی گفت: مردمآران و بیدگل نقش موثری در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب داشتند و همچنان در امور خیر پیشتاز هستند.

بیمارستان ثامن الحجج (ع) و مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل روز سه‌شنبه در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان ثامن الحجج (ع) با زیربنایهفت هزار و ۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه و با ۶۴ تخت در بخش های زنان و زایمان، رادیولوژی و تصویربرداری، اورژانس سرپایی، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه ساختهشده و آماده خدمت رسانی به مردم است.

همچنین مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل شامل ۲۰ تخت در زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع است.

شهرستان آران‌ و بیدگل با جمعیت افزون بر۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از سه باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: