چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
عجب شیر ما - فرماندار بیله سوار مغان بر لزوم تجهیز گمرک مرزی این شهرستان به دستگاه کنترل ایکس ری کامیونی تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آرام حلیم روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بیله سوار گفت: با توجه به تردد مسافران آذری و همچنین کامیون ها از مرز بیله سوار برای دقت در کنترل و ارزیابی بهتر ، گمرک بیله سوار نیاز جدی به ایکس ری کامیونی دارد تا سرعت عمل و دقت در ورود و خروج افزایش یابد.
او افزود: امسال 16 کیلوگرم انواع مواد مخدر با هوشیاری و همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی این شهرستان کشف شده و این نشان از عزم جدی و تلاش و فداکاری نیروی انتظامی و مرزبانی در مقابله با این پدیده خانمانسوز دارد.
او با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و اسلام در کنار جنگ نرم بحث مواد مخدر را در اولویت خود قرار داده ‏اند و از همه ظرفیت های خود استفاده می کنند که این بلای خانمانسوز را هر روز ‏گسترده تر کنند خواستار توجه جدی اعضا به بحث اطلاع رسانی در زمینه آسیب های مواد مخدر شد.
وی با بیان اینکه والدین نیز باید در برابر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر احساس مسوولیت بیشتری در قبال فرزندانشان داشته باشند گفت: علاوه بر برخوردهای امنیتی ، انتظامی و مقابله ای ارتباط صمیمانه اعضای خانواده با یکدیگر می تواند سد محکمی در مقابل کشش قشر نوجوان به سوی مصرف مواد مخدر باشد.
وی چالش بزرگ جامعه را تغییر وضعیت مواد مخدر سنتی به صنعتی و دسترسی فراوان به شیشه و غیره دانست که تنها با جنبش فراگیر در عرصه پیشگیری با حمایت مردم ، رسانه ملی ، روحانیون ، اساتید و کارشناسان ، هنرمندان ، مجمع خیرین و تمام افراد تاثیرگذار می توان با آن مقابله کرد.
وی اظهار کرد: ارائه اطلاعات و آگاهی رسانی مراکز ذیربط در زمینه عوارض قرص های روان گردان و نظارت بر استفاده از قرص های و مواد مورد استفاده در باشگاههای پرورش اندام و آرایشگاهها ضرورت دارد.
او همچنین خواستار نظارت جدی بر فعالیت قلیانسراها شد و گفت: با واحدهایی که پروانه کسب آنها صنف قهوه خانه ای نیست ولی به این صنف مشغول هستند برخورد خواهد شد و قلیانسراهای شهرستان حق ارائه خدمات به دانش آموزان و افراد زیر 18 سال را ندارند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه بیش از سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: