جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
ربیعی:
عجب شیر پرس - ربیعی درباره روایت رد صلاحیت آیت الله هاشمی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:اینگونه بیانات چه درست باشد و چه نباشد بیش از هرچیز نشان دهنده بی‌سامانی سیاسی و به انحراف رفتن حاکمیت مطلق قانون است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، علی ربیعی درباره روایت وزیر پیشین اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ گفت: این یک بیماریاست که در روابط بین دستگاه استعلام‌کننده و پاسخ‌دهنده شکل گرفته و نشانه بی‌سامانیسیاسیاست.

وی افزود: من درباره صحت و سقم این ادعا بی‌اطلاعم. ظاهرا این مساله‌ایبین ایشان و شوراینگهبان است اما اینگونه بیانات چه درست باشد و چه نباشد بیش از هرچیز نشان‌دهنده بی‌سامانیسیاسیو به انحراف رفتن حاکمیت مطلق قانون است.

ربیعی با تبیین این موضوع که این‌گونه مسائل می‌تواند هشداری نسبت به افزایش ناهنجاری سیاسی در کشور باشد، گفت: اگر این‌گونه مسائل به درستی ریشه‌یابی نشود، حق مردم برای تعیین سرنوشت‌شان در خطر پایمال شدن قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این یک بیماریاست که در روابط استعلام‌شونده و دستگاه پاسخ‌دهنده شکل گرفته است و اظهارات وزیر سابق اطلاعات نشان می‌دهد که دستگاه پاسخ‌دهنده استعلام بر اساس تحلیل و به جایپاسخ به استعلام به صورت فراقانونیدرصدد مجاب کردن دستگاه هستند.

ربیعی با تاکید بر ضرورت شفاف‌حسازیاین اظهارات از سوی شورای نگهبان برای افکار عمومی گفت: ماجرایحضور و تاثیرگذاری وزیر وقت اطلاعات در شورای نگهبان و رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ برای چندمین مرتبه است که مطرح شده و شورای نگهبان آن را تکذیب می‌کند که این مساله باید به صورت دقیق روشنگری شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: