سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
عجب شیر ما - فرماندار تکاب گفت: احداث سیلوی 30 هزار تنی برای ذخیره سازی غلات از نیازهای اصلی این شهرستان در بخش کشاورزی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ایرج ثقفی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای سیلوی 30 هزارتنی گندم در تکاب افزود: احداث این سیلو، یکی از اصلی ترین نیازهای تکاب در بخش کشاورزی بوده و بر میزان ذخیره گندم و سایر غلات می افزاید.
وی با اشاره مشکلات کشاورزان تکابی در فصل برداشت گندم و نبود سیلو در این شهرستان اضافه کرد: هم اکنون گندم تولید شده در تکاب به دلیل نبود سیلو برای ذخیره سازی به شهرهای همجوار منتقل می شود که علاوه بر ایجاد مشکلات برای گندم کاران، بازدهی بخش کشاورزی در این شهرستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
فرماندار تکاب با تاکید بر تکمیل سریع عملیات اجرایی احداث سیلوی 30 هزار تنی تکاب تا پیش از برداشت محصول افزود: احداث سیلوی 30 هزار تنی گام بزرگی در راستای توسعه بخش کشاورزی تکاب به شمار می رود.
مدیر جهاد کشاورزی تکاب نیز در این بازدید با تشریح روند احداث این سیلو گفت: روند احداث سیلوی 30 هزارتنی گندم در تکاب از دو سال قبل آغاز شده و هم اکنون از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
محسن طاهری افزود: این سیلو در زمینی به مساحت دو هکتار در فاصله 10کیلومتری تکاب و با همکاری و مشارکت فعالان بخش خصوصی در حال احداث است.
وی گفت: برای احداث و بهره برداری از این سیلو بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار لازم است که 35 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بقیه از محل آورده سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز سیلوی تکاب که بیشتر از قطعات مدرن و با تکنولوژی روز دنیا است به پایان رسیده و به زودی نصب می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون برای خرید تجهیزات مورد نیاز این سیلو بیش از 27 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرجهاد کشاورزی تکاب اضافه کرد: با احداث و بهره برداری از سیلوی 30 هزار تنی تکاب مشکل خرید گندم کشاورزان این شهرستان برطرف شده و گندم کاران تکابی گندم تولیدی خود را بدون مراجعه به شهرهای همجوار، به مراکز خرید شهرستان تحویل می دهند.
طاهری گفت: در سالهای گذشته کشاورزان تکابی گندم تولید شده خود را برای ذخیره سازی در سیلوها به شهرهای همجوار حمل می کردند که این مسئله موجب صرف هزینه برای کشاورزان و بهره برداران شده است.
وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تکاب به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 25 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.
برچسب ها: تکاب ، فرماندار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: