سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
جلالی مطرح کرد:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بعد از 26 مهر ماه ایران و گروه 1+5 دو ماه فرصت دارند به تعهدات اولیه خود برای اجرای برجام عمل کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت کاظم جلالی با اشاره به اینکه شورای نگهبان طرح اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در برجام را تایید کرده است، گام های اجرایی برجام را تشریح کرد: بر اساس توافق وین، کشورهای طرف مذاکره 90روز به یکدیگر فرصت دادند که اگر قرار است اقداماتی در کشورها به لحاظ قانون گذاری رخ دهد، صورت گیرد.

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه 26 مهر ماه 90 روز به پایان می رسد، توضیح داد: در این تاریخ کشورهای طرف توافق آمادگی خود را برای اجرای برجام اعلام می کنند و به مدت 2 ماه اقدامات و زیر ساخت های اجرایی شدن برجام را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای رسمی لغو تحریم ها را اعلام می کند. اتحادیه اروپا نیز با بیانیه ای لغو رسمی تحریم ها را اعلام می کند. در این بین ایران نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

جلالی اظهار داشت: ایران نیز تحت نظارت آژانس نسبت به فراهم کردن تعهداتش اقداماتی از جمله کاهش سانتریفیوژ، تغییرات در فردو و نظنر انجام خواهد داد. همچنین نسبت به عقد قرار راکتوری در اراک با چین نیز اقداماتی انجام خواهد داد. البته این قرار که برای تبادل سوخت است، تنها منعقد می شود و هیچ کاری صورت نمی گیرد تا وقتی همه کشورهای برای گام اجرایی اعلام آمادگی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: غربی ها هم در طول این دو ماه بخشنامه های مربوط به لغو تحریم ها را تحت نظارت ایران آماده و ابلاغ می کنند.باید یادآور شد که ایران تحت نظارت آژانس به تعهدات خود عمل میکند که همان راستی آزمایی است و غرب تحت نظارت ایران به تعداتش عمل خواهد کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان لایت تاکید کرد: بعد از دو ماه عملیاتی کردن تعهدات و لغو قرار تحریم ها کلید می خورد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: