جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
وزیر نیرو خبر داد؛
عجب شیر پرس - اردکانیان از اختصاص ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی آبرسانی به شهر‌های با تنش آبی خبر داد.
اختصاص ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌‌های آبرسانی

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پویش هر هفته الف_ب ایران که در وزارت نیرو برگزار شد، گفت: خوشبختانه تا به امروز ۳۵ پروژه از مجموعه طرح‌های وعده داده شده از هر هفته الف_ب ایران در سال ۱۴۰۰ به ثمر رسید که در این راستا ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

او ادامه داد: امیدواریم این مسیر بدون وقفه در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم به ثمر برسد.

اردکانیان افزود: خوشبختانه دولت هم پشتیبانی خوبی از طرح‌های هر هفته الف ب ایران داشته است به طوری که در همین هفته هم طرح پیشنهادی مشترک وزارت نیرو، سازمان برنامه بودجه و وزارت کشور برای عبور از بحران آب انجام شد به طوری که سه هزار ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبرسانی فوری و اضطراری به تصویب رسید.

او گفت: در حال حاضر طرح فوری آبرسانی به شهر‌های دارای تنش آبی در حال انجام است که با انجام این طرح‌ها امیدواریم در تابستان ۱۴۰۰ شهری مشکل آب نداشته باشد.

وزیر نیرو اضافه کرد: خوشبختانه هزاران میلیارد تومان در صنعت برق که بخش بزرگ آن از منابع داخلی صورت گرفته انجام شده است که امیدواریم با سرمایه گذاری در تابستان ۱۴۰۰ با تلاش و فعالیت مسئولیت پذیری جوی آرام و بدون تنش در زمینه قطعی آب و برق را سپری کنیم.

اردکانیان گفت: امروز با احتساب پروژه‌ها حدود ۴۰۵ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد و همچنین بعد از افتتاح مرکز مدیریت شبکه برق کشور ما این اطمینان را داریم که سال‌های پیش رو در صنعت برق کشور دارای زیر ساخت‌های مناسب تری است.

وزیر نیرو بیان کرد: متاسفانه سد‌های مخزنی ما که تولید برق دارند امسال به رغم کاهش بارندگی‌ها چیزی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش تولید برق آبی دارند که این بدین معنا است که در مصرف انرژی امسال اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از پیک تابستان ۱۴۰۰ با موفقیت عبور کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: