چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
فتحی در نشست مجمع نمایندگان جوان پارلمان‌های IPU:
عجب شیر پرس - عضو گروه اتحادیه بین المجالس جهانی با تاکید بر اینکه جوانان را باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داد، گفت: پارلمان‌ها انتظارات خود از تشکلات نسل های آینده و نقشه راه برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت موعود و ابزار و امکانات لازم را مشخص کنیم تا به اهدافمان دست یابیم.
جوانان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت دهیمبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، محسن فتحی عضو گروه اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در نشست مجمع نمایندگان جوان پارلمان‌های اتحادیه بین المجالس جهانی در خصوص« مشارکت جوانان در پارلمان ها»، گفت: همان طور که می دانید نسل جوان در تاریخ بشریت همواره مهم ترین موتور متحرکه سازندگی و پویایی و عامل بزرگترین دگرگونی و تحولات عمیق جوامع بشری بوده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، افزود: پارلمان‌ها باید برای جوانان به عنوان نسل های آینده کشور خود، فرصت تجربه و آموزش فشرده را در کشورهای مختلف فراهم سازند. برپایی جلسات مختلف از مهم ترین اقداماتی است که پارلمان‌ها می توانند برای آماده سازی نسل­‌های آینده از آن بهره بجویند. اقدام پارلمانی باید با تعلیم تیم‌ها و نسل‌های آینده آغاز شود و به آن­ها آموزش داده شود که چگونه با جوانان کشورهای مختلف ارتباط داشته باشند.

وی تصریح کرد: اقدامات پارلمانی تنها نباید شامل بحث و بررسی درباره جوانان باشد بلکه باید تبادل نظر در مورد سایر موضوعات مهم که شامل مسائل و مشکلات جهان امروز می‌شود را نیز در برگیرد. هدف اقدامات پارلمانی برای نسل های آینده باید رساندن نظرات و آرای آن ها به نهادها و سازمان‌ها باشد. به عبارت دیگر باید جوانان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داد.

فتحی در ادامه اظهار کرد: در این چارچوب پارلمان‌ها باید تمامی تلاش خود را به عمل آورند تا از طریق تصویب قطعنامه‌ها در مجمع نمایندگان جوان پارلمان‌ها، کمبود دریافت نظرات و خواسته­‌های نسل‌های آینده را جبران کنند. پارلمان‌ها اگرچه با برگزاری نشست‌های تخصصی جوانان ممکن است گامی اساسی در راستای کارآمدی نسل آینده اتخاذ نمایند اما تنها نباید به برگزاری جلساتی در این زمینه به صورت شکلی و ظاهری محدود شود و باید با اقدامات اساسی تأثیرات محسوسی را در این زمینه شاهد باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر پارلمان ها ایجاد اشتغال و اختصاص منابعی به این مقوله را در اولویت اقدامات خود قرار داده‌اند چرا که بخش قابل توجهی از این معضل مربوط به جوانان و نسل‌های آینده است، گفت: اما پارلمان‌ها باید به این نکته مهم نیز توجه نمایند که این تنها بخشی از مسأله است و اگر در مسائل فرهنگی و باورهای فرهنگی جوانان به عنوان نسل‌های آینده کار نشود صرف این منابع نیز بی فایده خواهند بود. پارلمان ها باید با اقدامات خود به نسل جوانان امروز که نسل های آینده را تشکیل می دهند اعتماد کنند و در مقابل اقدامات خود و ایجاد فرصت برای آن ها درخواست کنند که مسئولیت خود را به نحو احسنت انجام دهند.

عضو گروه اتحادیه بین المجالس جهانی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تاکید نمایم که پارلمان‌ها باید این نکته را مد نظر قرار دهند، اقدامات آن­ها برای نسل های آینده جز با ایجاد تعامل، همدلی، هماهنگی و همت میان آن ها قابل حل نیست. ما باید انتظارات خود از تشکلات نسل های آینده و نقشه راه را برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت موعود و ابزار و امکانات لازم را مشخص کنیم تا به اهدافمان دست یابیم. مجلس شورای اسلامی آماده است در این خصوص با اتحادیه جهانی بین المجالس همکاری کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: