شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
رئیس میز روسیه در ایران:
عجب شیر ما - رئیس میز روسیه در ایران گفت: با توجه به شرایط جدید حاکم بر منطقه و روابط ایران و روسیه، منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس موقعیت مناسب و منحصربفردی برای گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه و کشورهای منطقه دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، جهانگیر کرمی در جمع فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس افزود: این منطقه یکی از نقاط استراتژیک و از کانون های ارتباط بین المللی برای ایران در ارتباط با قفقاز جنوبی، روسیه و حوزه کشورهای آسیای مرکزی است.
وی با بیان اینکه ارس می تواند نقش مهمی در گسترش روابط ایران و روسیه ایفا کند، ادامه داد: با توجه به توافق های صورت گرفته بین مقامات ارشد دو کشور، فرصت های خوبی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی ایجاد شده است.
کرمی گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل نزدیکی و دسترسی های ارتباطی از گذشته های دور کانون ارتباطی ایران و حوزه شوروی سابق بوده و از سوی دیگر سرمایه گذاری های مناسب صورت گرفته، مستعد تبدیل به کانون توسعه روابط ایران و روسیه و کشورهای منطقه و مبنایی برای همکاری های منطقه ای و بین المللی است.
وی با بیان اینکه رویکرد بین الملل گرا راهکار اقتصاد ایران است، افزود: روابط تجاری ایران و روسیه سال گذشته حدود 1.5 میلیارد دلار بود ولی بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا آخر سال به بیش از دو میلیارد دلار می رسد.
رئیس میز روسیه در ایران اظهار کرد: با توجه به توافق ها و مذاکرات روسای جمهور و مقامات دو کشور و به ویژه توافق همکاری های 10 ساله 70 میلیارد دلاری به نظر می رسد در سال های آینده گسترش روابط ایران و روسیه حداقل در مرحله اول دستیابی به چهار میلیارد دلار گذشته بوده و در گام بعد تا 10 میلیارد دلار افزایش یابد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این آیین گفت: بسیاری از محصولات تولید شده در ایران قابلیت صادرات دارند و باید با بازاریابی صحیح بازار روسیه را تسخیر کنند.
محسن خادم عرب باغی افزود: امروزه شرکت های بزرگ با توجه ویژه به مفاهیم علمی و تحقیقاتی، نیازهای جوامع را شناسایی کرده و با بهبود کیفیت کالا و تدوین نظام تولید و توزیع دقیق و همچنین تبلیغ موثر، صاحب نام تجاری معتبر می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به توافق های خوبی که بین روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه صورت گرفته و از سوی دیگر موقعیت بسیار خوب ارس برای ایفای نقش موثر در افزایش ارتباطات اقتصادی بین دوکشور، میز روسیه در ارس تشکیل شد.
عرب باغی همچنین از تشکیل میز روسیه در منطقه آزاد ارس برای هدایت صحیح علاقمندان به سرمایه گذاری و صادرات در آن کشور خبر داد.
منطقه آزاد ارس در محدوده استان آذربایجان شرقی و در مجاورت با کشورهای ارمنستان، جموری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.
براساس مصوبه سال 1387 هجری شمسی هیات وزیران، محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش هایی از دو شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت؛ پیش از آن نیز طبق مصوبه سال 1384 هجری شمسی این هیات، منطقه آزاد ارس 9 هزار و 700 هکتار مساحت داشته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: