سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
شهیدزاده مطرح کرد؛
عجب شیر پرس - رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: براساس قانونو به منظور اجرای شعار سال شرط اصلی ما در انعقاد قراردادبا بانک‌ها، سرمایه‌گذاری مالی برایتولید محصولات در داخل،بویژه انجام صادرات است و در غیر اینصورت صندوق توسعه ملی منابعی را به بانک‌ها تخصیص نخواهد داد.
تولید و صادرات شرط اصلی صندوق توسعه برای قرارداد با بانک‌هابه گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در تشریح سیاست‌های این صندوق در سال جاری برای تقویت تولید گفت:سیاست ما براساس فرمایش مقام معظم رهبری درباره تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برنامه‌ریزی شده است که در این راستا یک سری مقررات مورد نیاز راتدوین و قرار است، برای تصویب به هیئت امنای صندوق ارائه شود.

وی با اشاره به حمایت صندوق توسعه ملیازتوسعه صنعت داخلی هم اظهار کرد: براساس قانون شرط اصلی ما در انعقاد قراردادبا بانک‌ها، هزینه کرد و سرمایه‌گذاری مالی برای تولید محصولات در داخل بویژه انجام صادرات است و در غیر اینصورت صندوق توسعه ملی منابعی را به بانک‌ها تخصیص نخواهد داد.

شهیدزاده تصریح کرد: صندوق توسعه ملی در بخش وصول مطالبات خود هم مانند سیستم بانک‌ها عمل می‌کند، بعد از سپرده‌گذاری در بانک‌هابراساس تعهدی که بانک ارائه کرده، در زمان سررسید مطالبات وصول می‌شود وما در خصوص مسایل ریالی هیچ مشکلی با بانک‌ها نداریم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: این صندوق در حوزه دریافت مطالبات از بخش خصوصی هم مشکلی ندارد و به طور مرتب با بانک‌ها کار می‌کند،مابه دلیل شیوع کرونا برای کمک به بخش خصوصی زمان پرداخت مطالبات را تاکنون تمدید کرده‌ایم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: