جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
عجب شیر پرس - نماینده مردم ایلام از رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات دامداران ایلامی خبر داد و گفت: مشکل خرید دام در دستور کار جلسه تنظیم بازار کشور قرار گرفته است.
وعده وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات دامداران ایلامی

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، به دنبال گزارش خبرگزاری تحت عنوان «ورشکستگی عشایر و دامداران ایلامی / دام‌ها خریدار ندارند» در روز جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: در پی درج مشکلات دامداران استان در رسانه‌های استان برای پیگیری حقوق این قشر بسیار زحمت کش، رایزنی‌های فشرده‌ای با مسئولان کشور، مخصوصاً وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی از گزارش آخرین تصمیمات در زمینه خرید دام مازاد، تأمین علوفه و نهاده‌های دامی گزارش کامل ارائه کرد.

نماینده ایلام اضافه کرد: به همین منظور مقرر شده در جلسه تنظیم بازار امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت، مشکلات دامداران کشور توسط وزیر جهادکشاورزی طرح و پس از جلسه مصوبات این حوزه به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی وعده داده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مشکلات دامداران تعیین تکلیف شود.

گفتنی است، دام‌های عشایر و دامداران ایلامی امسال خریدار ندارند، از طرف دیگر دولت حاضر نیست دام‌های عشایر و دامداران را به نرخ تضمینی خریداری کند و همین عوامل باعث ورشکستگی آنها شده است.

معضل بزرگ فروش دام باعث شده بسیاری از عشایر و دامداران استان در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند و به دلیل کم آبی متأسفانه دام‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسانند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: