دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز:
عجب شیر پرس - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز از توقیف کامیون حامل چوب های قاچاق در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق این شهرستان خبر داد.
کامیون حامل چوب های قاچاق در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق توقیف شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، بهزاد شریفی اظهار کرد: با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سقز، یک دستگاه کامیون حامل چوب‌های قاچاق در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق توقیف شد.

وی افزود: یک باند بزرگ قطع و فروش درختان بومی که شبانه در مناطقی از منطقه حفاظت شده اقدام به قطع و حمل چوب درختان بومی از گونه درخت بید می‌کردند با رصد و هوشیاری محیط بانان منطقه حفاظت شده عبدالرزاق توقیف شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز اظهار کرد: کامیون حامل چوب به همراه یک دستگاه اره برقی توقیف شده و پرونده متخلفین برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی محسوب می‌شود و تبعات منفی و جبران ناپذیر زیست محیطی زیادی در پی خواهد داشت از شهروندان خواست با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن، مراتب را با سامانه فوریت‌های تلفنی ارتباط مردمی ۱۵۴۰ یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: