جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
استاندار مرکزی:
عجب شیر پرس - استاندار مرکزی با اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در استان مرکزی از هفته آینده، گفت: طرح واکسیناسیون خودرویی در استان با هدف جلوگیری از تجمع در مراکز درمانی اجرا می‌شود
طرح واکسیناسیون خودرویی در استان مرکزی از هفته آینده اجرا می‌شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، سیدعلی آقازاده ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان اظهار کرد: متأسفانه استان مرکزی در بحث ابتلاء به کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و متأسفانه سیر صعودی مبتلایان به بیماری کرونا را روند افزایشی به خود گرفته است و آمار بستری‌ها و میزان مرگ و میر رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه از اوایل هفته گذشته شاهد تثبیت تقریبی کرونا در استان هستیم، گفت: آمارهایی که دانشگاه علوم پزشکی اراک امروز و برای هفته گذشته ارائه کرده است حاکی از آن است که خوشبختانه آمار ابتلاها و بستری‌ها اندکی کمتر از هفته‌های قبل شده است است و این آمار نشان‌دهنده یک تثبیت شکننده در زمینه ابتلاء و بستری و مراجعان سرپایی است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: متأسفانه در سه تا چهار هفته گذشته آمار فوتی‌ها در استان مرکزی چند برابر شد و در هفته گذشته شاهد اوج مرگ و میر ناشی از کرونا را در استان بوده‌ایم که رکورد بسیار تأسف باری براتی استان مرکزی بوده است.

آقازاده تاکید کرد: خواهش بنده از همه مردم این است که با همین جدیتی که در طول چند هفته گذشته و البته در قبل از آن همکاری داشتند همچنان ادامه دهند تا بتوانیم یک تا ۲ هفته آینده شاهد کاهش بیماری در شاخص‌های مختلفی باشیم.

ترددهای ورود و خروج به شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود

وی ادامه داد: ترددهای ورود و خروج به شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود زیرا یکی از اقداماتی خوبی است که در پیشگیری از کرونا صورت گرفته است. به نظر بنده این کار یکی از اساسی‌ترین اهرم‌هایی است که می‌توانیم در این زمینه داشته باشیم و پلیس راهور و پلیس راه استان کار خود را انجام می‌دهد اما باید آنها را حمایت کنیم و آنچه که نیاز دارند در اختیارشان بگذاریم.

استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد و آمار خوب شهرستان‌ها از جمله دلیجان، خمین، محلات و شازند در پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: این شهرستان‌ها اگر با همین روند ادامه بدهند گمان می‌کنم شرایط بهتری در این شهرستان‌ها شاهد باشیم.

آقازاده ادامه داد: بعضی از شهرستان‌ها استان در پیشگیری و مقابله با کرونا سیر بدی داشتند و ساوه تقریباً متعادل بود و نسبت به هفته‌های پیش شرایط آن تثبیت شده که وضعیت این شهرستان به خاطر جمعیت زیاد و در معرض رفت و آمد زیاد بودن و نزدیکی به تهران امیدوارکننده است، برخی شهرستان‌ها همچون آشتیان، اراک، کمیجان و خنداب باید مراقبت بیشتری انجام دهند زیرا که روند افزایشی داشتند و البته این افزایش در مقایسه با هفته‌های گذشته زیاد نبوده است اما می‌طلبد که ستادهای کرونای این شهرستان‌ها فعال‌تر باشد.

آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا در استان مرکزی

وی گفت: ستاد کرونا استان تصمیم بر این گرفت که واکسیناسیون همگانی کرونا در استان مرکزی انجام شود و به غیر از این هفته که قرار شد از روز دوشنبه گروه سنی ۸۵ سال به بالا و بعد از آنها ۸۰ سال به بالا و همین طور به ترتیب به گروه‌های سنی پایین‌تر واکسیناسیون همگانی کرونا صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: هر شهرستانی توان و برنامه‌ریزی این را داشته باشد که این واکسیناسیون به صورت خودرویی انجام شود و این بسیار کار خوبی است چراکه دیگر شاهد تراکم جمعیت در مراکز درمانی نیستیم تا خود همین واکسیناسیون منجر به تجمع و شیوع کرونا نشود.

آقازاده گفت: بنابراین در شهرستانهای اراک و سایر شهرستان‌ها همچون ساوه، خمین که جمعیت آنها بالاست عملیات واکسیناسیون خودرویی کرونا انجام دهند و از شنبه هفته آینده عملیات تزریق واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف انجام خواهد شد.

وی گفت: با آمدن واکسن کرونا تزریق به سنین پایین‌تر هم می‌رسد و حتماً فرماندار اراک و دانشگاه علوم پزشکی و همه دستگاه‌هایی که لازم است مکانی را مشخص کنند که امکان تردد خودرو وجود داشته باشد و تراکم کمتر باشد و حداقل استانداردهای لازم برای کادری که می‌خواهند کار تزریق را انجام دهند تأمین می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به نحوه فعالیت اصناف افزود: ما بدون تعارف یک هفته زودتر از تهران محدودیت‌های کرونایی را شروع کردیم و حداقل تا ۲ هفته آینده در تهران و سایر شهرها همچنان فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار ممنوع است اما در شهرستان‌ها و استان ما چون یک هفته زودتر شروع شده ظرف امروز و فردا رئیس اتاق اصناف پیشنهادهای کاملاً مشخص خودش را ارائه دهد.

از ابتدا سال ۱۴۰۰ تاکنون اصناف و کسبه نتوانستند حتی برای ۴۸ ساعت کاسبی مناسبی داشته باشند

آقازاده در ادامه بیان کرد: آنقدر طیف گروه شغلی یک وسیع شده است که امروز تعویض روغنی تا فروش موبایل و گل‌فروشی‌ها طیف زیادی را در برگرفته است و از ابتدا سال ۱۴۰۰ تاکنون اصناف و کسبه نتوانستند حتی برای ۴۸ ساعت کاسبی مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر رئیس اتاق اصناف پیشنهادات را به دبیرخانه اعلام کند تا اواسط هفته پیشنهادها را با خود رئیس اتاق اصناف بررسی نهایی می‌کنیم و یک اختیاری را به شهرستان‌ها و فرمانداران می‌دهیم که برخی گروه‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها و تائید شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برخی ساعات را بتوانند فعالیت داشته باشند و مردم نیازشان را مرتفع کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز در جلسه ستاد ملی مطرح شد، هفته آینده کمیته اقتصادی ستاد ملی یک بسته اقتصادی برای حمایت از اصناف ارائه کند و در خصوص اصنافی که تاکنون و یک هفته زودتر از سایر استان‌ها بسته شدند تا این اختیار را به فرمانداران بدهیم که در برخی ساعات بتوانند فعالیت کنند و اگر شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکنند بلافاصله با آنها برخورد می‌شود و این به نظارت اتاق اصناف بستگی دارد.

منع تردد شبانه در شب‌های قدر لغو می‌شود

آقازاده در پایان با بیان اینکه منع تردد شبانه در شب‌های قدر برداشته می‌شود، گفت: مراسم شب قدر حداکثر تا ۲ ساعت در فضای باز برگزار شود و در مکان‌های سربسته مراسم نداریم، همچنین نمازهای یومیه در این شب‌ها در حد نیم ساعت برگزار می‌شود و خواهش ما این است که شاهد تخلف نباشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: