پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
عجب شیر پرس - فرماندار اردبیل گفت: اگر همراهی همه مردم را در اجرای محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته باشیم دوباره زمان محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.
محدودیت‌های کرونایی در اردبیل تمدید می‌شود

به گزارش عجب شیرپرس به نقل از ایرنا،مسعود امامی یگانه در بازدید از نحوه رعایت محدودیت‌های کرونایی در اردبیل افزود:مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را برای مهار ویروس کرونا رعایت کنند در غیر این صورت تداوم روند شیوع ویروس کرونا  وضعیت اقتصاد شهرستان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از اصنافی که محدودیت‌های ابلاغی را رعایت می‌کنند اظهار کرد: این عزیزان در شرایط سخت اقتصادی برای سلامتی مردم و کنترل انتشار ویروس کرونا تلاش می‌کنند و مردم نیز در مقابل باید از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در شرایط کنونی عموم شهروندان فقط باید برای انجام امور خیلی ضروری در محافل عمومی و خارج از منزل حضور یابند و انتظار این است  فقط یک نفر از اعضای خانواده برای خرید و تامین مایحتاج عمومی مردم و حسب ضرورت از منزل خارج شود.

امامی یگانه ابراز امیدواری کرد با همراهی همه مردم در اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در آینده نزدیک شاهد کاهش تعداد بستری و فوتی در شهرستان اردبیل باشیم.

وی گفت: با توجه به شرایط سخت کرونا و اینکه ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان اردبیل در حال تکمیل شدن است علاوه بر راه اندازی بیمارستان صحرایی یکی از مدارس اردبیل به ۱۵ تخت و امکانات لازم مجهز شد و در صورت نیاز، به مبتلایان کرونایی خدمات ارائه خواهد کرد.

فرماندار اردبیل وضعیت شیوع ویروس کرونا را در این شهرستان نگران کننده دانست و هشدار داد: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند وضعیت سخت تر خواهد شد.

روند افزایشی شیوع کرونا در استان اردبیل از حدود چهار هفته پیش و همزمان با سفر گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال، در مسیر صعودی قرار دارد.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود چهار هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام کرده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۸۹ نفر در روز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: