پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
عجب شیر پرس - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان ‌جنوبی از کاهش حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی در سال زراعی جاری به میزان حدود ۶۰ درصد خبر داد.
کاهش بارندگی‌ کار دست سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی داد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: در زمستان گذشته، بیش از ۹۰ درصد کشور درگیر درجات مختلفی از خشکسالی به ویژه خشکسالی شدید و بسیار شدید قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از این امر مستثنی نیست، افزود: سازه‌های آبخیزداری در راستای کمک به ماندگاری روستاییان در روستاها ایجاد می‌شوند و هم اکنون در روستای خانیک از توابع فردوس سه هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام شده که باعث ماندگاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کاهش آبگیری سازه‌ها در سال‌های آتی تأثیر خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری باعث شد حجم آبگیری سازه‌های خراسان‌جنوبی حدود ۶۰ درصد کاهش یابد.

نصرآبادی ادامه داد: حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی در سال زراعی ۹۹- ۹۸ حدود ۸۵ میلیون متر مکعب بوده و چون سال گذشته سازه‌ها آبگیری شده‌اند امسال از نظر آبگیری مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان ‌جنوبی بیان کرد: معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان سفر خود به خراسان جنوبی قول داد با توجه به عملکرد خراسان جنوبی و شرایط حساس استان، اعتبارات این استان در دو حوزه آبخیزداری و مقابله با بیابانزایی در سال ۱۴۰۰ بیش ۳ برابر افزایش یابد.

نصرآبادی یادآور شد: با همکاری شهرداری‌ها می‌توان پارک‌های آبخیز را در تمام شهرستان‌های استان راه اندازی کرد، در کنار این پارک‌ها علاوه بر این که کنترل و مهار سیلاب را خواهیم داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: