پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
استاندار زنجان تاکید کرد:
عجب شیر پرس - استاندار زنجان گفت: در ماه مبارک رمضان هرگونه دورهمی و تجمع ممنوع است و محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمزو محدودیت تردد شبانه به قوت خود باقی است.
دورهمی و تجمع در ماه مبارک رمضان ممنوع است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۴ فروردین‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است که عوارض آن سه برابر شدن بیماران سرپایی، ۶ برابر شدن بیماران بستری، ۴ برابر شدن اخذ تست کرونا و منحنی نمودار با پیک‌های گذشته متفاوت است.

وی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری کرونا، افزود: اکنون در شرایطی هستیم که باید به یکدیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از تجمع، دورهمی و مسافرت کمک کنیم تا شرایط کرونایی موجود بهبود پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون باید اقدامی انجام دهیم که پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۵ درصد برسد و وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان تغییر کند، تصریح کرد: شرط رسیدن به رعایت بیش از ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی، تمکین کردن از دستورالعمل و قوانین بهداشت و ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی کنونی رفتار و گفتار احساسی سم است، گفت: همشهریان به آموزش‌هایی که در استودیو سلامت، رسانه‌ها و صدا و سیما داده می‌شود، توجه کنند و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید همه اصناف، مراکز خدماتی وتجاری که جزو گروه ۲، ۳ و ۴ هستند تعطیل باشند، اظهار کرد: رعایت‌نکنندگان در رخ دادن فاجعه کرونایی سهیم هستند.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع و دورهمی در ۱۰ روز تعطیلی ممنوع است، افزود: دستگاه‌های اداری استان زنجان باید در حیطه وظیفه خود هرگونه تجمع ممنوع است و هیئت‌های مذهبی نیز از هرگونه تجمع به بپرهیزند، زیرا جان مردم در خطر است و در این خصوص سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط باید با این افراد در این خصوص جلسه تشکیل دهند.

این مسئول با بیان اینکه تست میدانی rapid حتماً در شهرستان‌های قرمز ادامه داده شود، تصریح کرد: همه افرادی که از سفر باز می‌گردند باید شناسایی شوند و از آنان تست کرونا گرفته شود و همه بیماران باید به گفته‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان عمل کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم مدیریت حمل و نقل درون‌شهری توسط شهردار زنجان، گفت: در ماه مبارک رمضان هرگونه دورهمی و تجمع ممنوع است و محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمزو محدودیت تردد شبانه به قوت خود باقی است.همچنینباید حراست‌ها به تردد دستگاه‌های اداری نظارت و کنترل کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ تخت در نقاهت‌گاه‌های استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: اکنون معلمان باید سفیران سلامت دانش‌آموزان باشند. بیمارستان صحرایی در حال راه‌اندازی است و در این خصوص باید مصوبات ستاد کرونا توسط فرمانداران جلسه شورای تامین تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بیماریابی هوشمند سالمندان و بیماریابی بر عهده معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان است، خاطرنشان کرد: قرنطینه معکوس و حمایت از سالمندان بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، اداره‌کل بهزیستی استان و اداره‌کل بنیاد شهید استان بوده و درمان و مراقبت سالمندان و بیماران زمینه‌ای بر عهده اداره‌کل هلال‌احمر استان و معاون درمان تامین‌اجتماعی استان است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: