پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
عجب شیر پرس - مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی رینگ طلایی اطراف حرم مطهر خبر داد و گفت: این مسیر با حداقل کرایه و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم طراحی‌شده و کرایه تنها 180 تومان برای آن مشخص‌شده است.
راه‌اندازی رینگ طلایی اطراف حرم مطهر با کرایه ۱۸۰ تومانی

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به تغییر برخی خطوط اتوبوسرانی از قطری به شعاعی در شهر قم، اظهار داشت: بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک و لزوم تغییر در بعضی از مسیرهای اتوبوس‌ها برای کاهش زمان و طول سفر رینگ طلایی حرم مطهر راه‌اندازی شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خطوط اتوبوسرانی را در حال حاضر تلفیقی از خطوط قطری و شعاعی دانست و افزود: در حال حاضر به تلفیقی از خطوط قطری و شعاعی رسیده‌ و برخی از خطوط قطری که تبادل سفر در آن وجود داشته حفظ‌شده اما در برخی از خطوط که تبادل سفر وجود ندارد تغییراتی اتفاق افتاده است.

نیک با ابراز رضایت شهروندان در تغییرات ایجادشده در مسیر اتوبوس‌ها، تصریح کرد: درمجموع این اصلاحات علاوه بر ایجاد رضایتمندی شهروندان توانسته حمل‌ونقل شهری را تسهیل کرده و ترافیک هسته مرکزی شهر را ساماندهی کند.

وی راه‌اندازی رینگ طلایی حرم مطهر را اتفاقی قابل‌توجه در این تغییرات خواند و بیان کرد: با قطری شدن خطوط و تبدیل بخشی از خیابان‌های اطراف حرم به پیاده راه عبور و مرور برای افراد سالخورده سخت شده و با راه‌اندازی رینگ طلایی بخشی از این مشکلات نیز مرتفع شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، نحوه عملکرد رینگ طلایی اطراف حرم مطهر را تشریح کرد و ادامه داد: رینگ طلایی اطراف حرم به‌صورت ساعت‌گرد، مردم را با سرفاصله زمانی کم جابه‌جا کرده و شهروندان را به سمت خطوط اصلی هدایت می‌کند.

نیک هزینه جابه‌جایی این مسیر را ۱۸۰ تومان اعلام و تأکید کرد: این مسیر با حداقل کرایه و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم طراحی‌شده و کرایه ۱۸۰ تومان برای آن مشخص‌شده است.

وی راه‌اندازی خط اتوبوس به سمت شهرک شکوهیه را نیز مطرح کرد و یادآور شد: همگام با تحقق شعار سال در پشتیبانی از تولید یکی از اقدامات مهم راه‌اندازی خط اتوبوس به سمت شهرک شکوهیه بوده که متأسفانه هنوز استقبالی از آن نشده و امیدواریم این خط نیز موردتوجه قرار گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: