شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو:
عجب شیر پرس - مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲ طرح شامل، آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان تفتان و راه اندازی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان با جمعیت تحت پوشش ۶۳ هزار نفر، با دستور مقام عالی وزارت نیرو به بهره برداری رسید.
۲ طرح آبرسانی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علیرضا قاسمی در مراسم افتتاح ۶ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۵۱۴.۵ میلیارد تومان در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران، با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: ۲ طرح شامل، آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان تفتان و بهره‌برداری از فاز چهارم آب شیرین کن به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب به ارزش ۹۰.۴ میلیارد تومان سهم سیستان و بلوچستان در این پویش است.

وی با اشاره به راه اندازی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، افزود: با اضافه شدن این میزان از ظرفیت، کل شیرین سازی به ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب می‌رسد.

وی حجم عملیات اجرایی این پروژه را حفر و تجهیز پنج حلقه چاه در حاشیه شمالی شهر زاهدان و اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال چدن داکتیل سایز ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر با اعتبار هزینه شده ۲۰۰ میلیارد ریال و احداث ۴ واحد ۲۵۰۰متر مکعبی RO به حجم کلی ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز با سرمایه گذاری ۶۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به روش BOO عنوان کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با وارد مدار قرارگرفتن این تاسیسات به طور متوسط تنش آبی جمعیتی معادل ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان شهر زاهدان مرتفع شود.

آبرسانی به بیش از ۵ هزار نفر از جمعیت روستایی تفتان

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در بخشی دیگر از سخنان خود از راه اندازی فاز یک مجتمع چاه احمد شهرستان تفتان خبر داد و تصریح کرد: مجتمع چاه احمد از توابع بخش نازیل شهرستان دارای ۳۱ روستا و بر اساس آمار سال ۹۵ ، با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰ نفر است که با آبرسانی به ۲۰ روستای این مجتمع ۵۰۱۸نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی حجم عملیات اجرا شده این پروژه را به میزان ۳۹ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۵۰۰ متر مکعب مخزن بتنی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای ۵۰۰ متر خط برق و نصب ترانس ۵۰ کاوا با اعتبار هزینه شده ۸۴ میلیارد ریال عنوان کرد.

این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: شهرستان تفتان دارای ۲۸۹ روستا با جمعیت ۳۸ هزار نفر است که با وارد مدار قرار گرفتن تاسیسات جدید تعداد روستاهای بهره مند از آب شرب به ۱۴۱ روستا با جمعیت ۲۱ هزار نفر رسید و شاخص بهره مندی از آب شرب در سطح روستاهای شهرستان از ۵۳ به ۶۲ درصد ارتقا یافت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: