شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:
عجب شیر پرس - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مسئولان دولتی تا بازسازی کامل واحدهای تخریب شده ناشی از زلزله ۵.۳ ریشتری مریوان در کنار مردم مناطق زلزله‌زده این شهرستان هستند.
مسئولان دولتی تا بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده در کنار مردم خواهند بود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمدابراهیم زارعی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیابی در حال بررسی میزان خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده هستند، اظهار کرد: همه تلاش خود را بکار می‌گیریم از محل اعتبارات استانی و ملی اقدام به بازسازی این مناطق کنیم.

وی با بیان اینکه عزم مسوولان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان جزم شده است، افزود: از همان ساعت ابتدایی وقوع زلزله نیروهای امدادی هلال احمر و سپاه پاسداران در منطقه حضور یافتند و اقدام به برپایی چادر و توزیع بسته معیشتی و غذای گرم بین زلزله زدگان کردند.

کردستان ۲ درصد جمعیت کشور را دارد و وجود گسل‌های فعال در این منطقه و وقوع زمین لرزه‌هایی در گذشته خطر وقوع زلزله دراین استان را بیشتر کرده است لذا انتظار می‌رود مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و همه تلاش خود را برای جذب اعتبار بیشتر به منظور انجام مطالعات مرتبط با گسل‌های استان بکارگیرند.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در ۳۸ روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که ۲۶۰ واحد باید بازسازی و احداث و ۱۴۱ واحد نیز باید تعمیر شود و در داخل شهر مریوان نیز ۲۹ واحد مسکونی ارزیابی شده که ۱۰ واحد نیاز به بازسازی و ۱۱ واحد باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم ۴۴ واحد نیاز به بازسازیو ۱۰ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: