دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
فرماندار:
عجب شیر پرس - فرماندار انگوت گفت: با توجه به ظرفیت بالای دامپروری و اشتغال بیشتر اهالی به این حرفه، دامپزشکی شهرستان باید تقویت و از این ظرفیت در راستای اقتصاد پایدار به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.
دامپزشکی در شهرستان انگوت باید تقویت شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، لطفعلی زیادی  در بازدید از طرح‌های واکسیناسیون دامپزشکی در قشلاقات انگوت با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از خدمات دامپزشکی، بر اهمیت همکاری عشایر با اکیپ‌های دامپزشکی و انجام مایه‌کوبی دام‌ها در مقابل بیماری‌های مختلف دامی بر اساس جدول زمان‌بندی تاکید کرد.

وی اهمیت دامپزشکی به عنوان یک ارگان فنی و تخصصی و نقش کلیدی و سازنده آن در تامین امنیت غذایی و حفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی را یادآور شد و افزود: تقویت خدمات دامپزشکی می‌تواند نقش مهمی در پویایی اقتصاد کشاورزی، دامپروری و کمک به اشتغال و معیشت اهالی منطقه داشته باشد.

فرماندار انگوت در ادامه خواستار استقرار اداره و نیروی مستقل دامپزشکی به علت بعد مسافت این شهرستان با گرمی شد و در خصوص تعامل و همکاری همه جانبه فرمانداری و دامپزشکی در این راستا قول مساعد داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز گفت: با تمهیدات انجام شده هیچ مشکلی از نظر تامین انواع واکسن و داروهای دامپزشکی در استان وجود نداردو پوشش حداکثری مایه‌کوبی دام‌های منطقه برای مقابله با بیماری‌های مختلف دامی پیش از کوچ عشایر در حال اجراست.

بهلول تکلوی اضافه کرد: این مهم به ایمنی پایدار دام‌ها در برابر بیماری‌های گوناگون دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها در منطقه می‌شود که بدین منظور پیش‌بینی واکسن مورد نیاز انجام شده است.

وی بیان کرد: عشایر در اقتصاد کشاورزی و دامپروری، تولید ملی و امنیت غذایی حائز اهمیت ویژه‌ای هستند که در این راستا برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از جامعه از برنامه‌های اصلی اداره‌کل دامپزشکی استان اردبیل است.

 مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به افزایش بهای بیشتر واکسن‌های دامی تلاش می‌شود ضمن رایزنی با مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی دامپزشکی، دام‌های مناطق مختلف استان  در مقابل بیماری‌های مختلف دامی مایه‌کوبی شوند.

نزدیک به سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کنار هشت کشتارگاه صنعتی و هفت کشتارگاه سنتی دام و طیور زیر نظارت دامپزشکی در استان اردبیل فعالیت دارند.

شهرستان گرمی مغان که در ۱۱۰ کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار گرفته است، چند ماه پیش به ۲ شهرستان گرمی مغان و انگوت تقسیم شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: