جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای از بین بردن موانع پیش‌روی تولید در دستور کار " ستاد تحقق شعار سال" است.
ستاد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید حسن قاضی‌عسکر روز ‌دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیگیری شعار سال در استانداری اصفهان به ایرنا گفت:امروز دومین جلسه ستاد تحقق "تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" در استان برگزار شد و البته پیش از این نیز ۲ پیش جلسه نیز در این خصوص برگزار شده بود.
وی ادامه داد: در این جلسه روش کار مشخص شد به این صورت که ستاد در مجموع در ۲ حوزه اصلاح ساختارها و بهبود فرایندها ورود پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان افزود: تاکنون ۱۰مانع کسب و کار و تولید در استان اصفهان از جمله غیر قابل پیش‌بینی بودن تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، فساد و سوء استفاده افراد از موقعیت‌ها،طولانی بودن فرآیند اخذ مجوزها و دشواری تامین مالی بانک‌ها شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و مقررات در بخش‌هایی مثل محیط زیست، شهرداری، گمرک و بهداشت، رویه‌های سخت سازمان‌های کار و بیمه‌ تامین اجتماعی در مدیریت نیروی انسانی، رویه‌های ناعادلانه ممیزی و مالیاتی، بی تعهدی طرفین قراردادها به تعهدات و دخالت دستگاه‌های حاکمیتی در تعیین قیمت‌ها از دیگر موانع تولید در استان است.
قاضی عسکر با اشاره به هماهنگی و همراهی مجموعه مدیریت استان، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی برای برطرف کردن این موانع خاطر نشان کرد:پس از شناسایی و ریشه‌یابی و کارشناسی، این موانع برای دستگاه‌های مرتبط ارسال خواهد شد.
وی تصریح کرد: در نهایت این مشکلات باتوجه به نوع آن بهکارگروه تسهیل، شورای گفت وگو یا شورای اقتصاد مقاومتیارائه می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع به طور کامل محقق شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: