جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
استاندار قم:
عجب شیر پرس - استاندار قم گفت: شرط لازم برای فعالیت‌های اقتصادی اعم از صنعتی و گردشگری در دریاچه نمک قم، رعایت مسائل زیست محیطی و حفاظت از زیست بوم منطقه است.
بهره‌برداری از دریاچه نمک قم مشروط به رعایت مسائل زیست محیطی است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهرام سرمست در جلسه «مدیریت زیست بومی دریاچه نمک قم» گفت: نگاه ما به این تالاب ارزشمند مبتنی بر فرصت ها و تهدیدات است و هم باید نسبت به حفظ و حراست از دریاچه نمک توجه و دقت داشته و هم باید بهره مندی معقول و منطقی از این موهبت طبیعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت خشکسالی و آسیب های جدی زیست محیطی به دریاچه نمک، استان قم بیشترین تأثیرپذیری را دارد، خاطرنشان کرد: باید همه تدابیر لازم برای حفاظت از زیست بوم این تالاب اندیشیده شده و هرکدام از دستگاههای اجرایی در این راستا برنامه ریزی کنند.

استاندار قم تأمین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان را بسیار جدی دانست و گفت: خشکسالی و ایجاد سدها و آب بندهای گسترده در حوضه آبریز دریاچه نمک، حقابه های زیست محیطی و کشاورزی قم را از میان برده است.

وی با بیان اینکه باید آسیب ها و تهدیدات زیست محیطی دریاچه نمک احصاء شود، تصریح کرد: باید برای احیاء و حفاظت از دریاچه نمک کارگروه ملی با محوریت استان قم تشکیل شده و سازمان ها و وزارتخانه ها همکاری و مشارکت داشته باشند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برنامه ریزی جدی دستگاههای اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت و معدن برای بهره برداری از ظرفیت های گسترده دریاچه نمک شد و بر تهیه و تدوین اولویت های اقتصادی در این تالاب تأکید کرد.

وی بر ضرورت ارائه طرح مطالعاتی جامع دریاچه نمک تا پایان خردادماه تأکید کرد و گفت: در این طرح جامع باید تمامی ابعاد و زوایای مرتبط با این تالاب ارزشمند در دو فاز حفاظت و بهره برداری مورد توجه قرار بگیرد.

جلسه مدیریت زیست بومی دریاچه نمک قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: