پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان
عجب شیر پرس - جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان گفت: با توجه به وضعیت خاص بیماری در کشور مقرر شد خانوارهایی که هر ماه بسته معیشتی دریافت می کنند ، در آستانه ماه رمضان یک بسته حمایتی اضافه تر دریافت کنند.
یارانه بگیران معیشتی بسته حمایتی دریافت می کنند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمود قاسم نژاد اظهار داشت: تعطیلاتمشاغل و تردد کرونایی از دو هفته به ۱۰ روز کاهش یافته و اگر شرایط کرونایی بهبود یابد گشایش های بیشتری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تشدید نظارت ها برای رعایت الزامات پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد:هم باید مردم و هم اقشار و اصناف رعایت کنند و موضوع را در دستور کار خوشان داشته باشند و سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری ها و کمیته امنیتی و انتظامی این نظارت ها را برعهده دارند و مشاغل مشمول در صورت تخلف،به مدت دو هفته پلمبمی شوند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان اظهار داشت :همچنین تردد رانندگان خودروها با پلاک غیربومی در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال جریمه خواهند شد.

قاسم‌نژاد افزود: همچنین تردد از شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد و آبی نیز ممنوع است و اگر تردد صورت گیرد رانندگان اعمال قانون می‌شوند.

وی تصریح کرد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاداتی در مورد حمایت از اصنافی که تعطیل می‌شوند، بیمه کارکنان و تعاملات اقتصادی مطرح شده و سازمان‌های مربوطه باید همکاری لازم را داشته باشند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوعکرونا در کشور بود. با وجود توصیه های بهداشتی مبنی بر خودداری از سفر در ایام شیوع کرونا نوروز امسال پنج میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران به گیلان آمدند .هم اکنون ۷۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری و از این تعداد ٩٠ نفر بدحال هستند.

در حال حاضر ؛شهرستان های رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش، آستارا و خمام در استان گیلان قرمز، وسیاهکل، شفت، ماسال و رضوانشهر نیز نارنجی هستند که به سمت قرمز می روند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان؛ تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر ومجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسیده است .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: