سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
نماینده یزد:
عجب شیر پرس - رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد دولت به مردم راهکار برون رفت از مشکل تامین مسکن جوانان است، گفت: دولت برای رنق ساخت مسکن باید زمین و تسهیلات به متقاضیان اختصاص دهد.
دولت برای تامین مسکن جوانان زمین و تسهیلات ویژه اختصاص دهد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، وی در بازدید از پروژه های مسکن مهر روستاهای شهرستان اشکذر اظهار داشت: اکنون حدود ۱۲ میلیون جوان ۲۴ تا ۲۹ ساله کشور به دلیل مشکلات مختلف که مسکن یکی از این مشکلات است، ازدواج نکرده اند.

وی اصلی‌ترین دلیل کاهش ازدواج را نداشتن مسکن دانست و تصریح کرد: هر ساله این آمار در حال افزایش است و انتظار می رود اقدام مناسبی برای رفع این مشکل صورت گیرد.

وی با تاکید برنامه ریزی مناسب برای تامین مسکن گفت: با این شیوه ای که برای مسکن دار شدن جوانان حرکت می‌شود، بخشی از جامعه هدف نمی‌توانند صاحب مسکن شوند و ازدواج کنند.

جوکار تصریح کرد: دولت توانایی ساخت این حجم مسکن را ندارد و به همین دلیل این روند کند است؛ بنابر این تصدی‌گری دولت در این عرصه باید کاهش یابد و از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که دولت به مردم اعتماد کند، افراد فاقد مسکن خودشان با راه‌اندازی تعاونی‌هایی، برای خود مسکن می‌سازند.
نخستین طرح های اقدام ملی مسکن در فروردین ماه جاری در استان یزد تحویل متقاضیان شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: