پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شمال غرب:
عجب شیر ما - رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شمال غرب کشور بکارگیری یافته های تحقیقاتی را لازمه بهبود سطح تولیدات کشاورزی و دستیابی به جایگاه برتر در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، شهرام شفیعی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ارتقاء تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی تحقیق، ترویج و آموزش می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد و با توجه به اینکه فاصله زیادی بین میانگین عملکرد تولید با عملکرد تولیدی کشاورزان وجود دارد، نقش آموزش و تحقیقات کارشناسان بخش کشاورزی برای کاستن فاصله بین این شاخص ها انکار ناپذیر است.

وی در ادامه افزود: متخصصان نظام مهندسی به عنوان بازوان توانمند سازمان جهاد کشاورزی می توانند با جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق از فرآیند تولید محصولات کشاورزی و همچنین با ارائه یافته های تحقیقاتی جدید در این زمینه ما را در رسیدن به اهداف و سیاستهای بخش کشاورزی یاری کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شمال غرب کشور با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: ضرورت دارد که در راستای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت اقتصادی در استان، مطالعه جایگزینی ارقام مقاوم به کم آبی و شوری انجام شود.

شفیعی در پایان بر ضرورت به کارگیری یافته های تحقیقاتی در افزایش بهره وری و راندمان تولید محصولات کشاورزی و توسعه پایدار این بخش تاکید و تصریح کرد: کسب جایگاه برتر در تولید محصولات کشاورزی نیازمند بکارگیری آخرین یافته های تحقیقاتی است و فعالیت کشاورزان و مشارکت و همسویی آنان برای به کارگیری آخرین یافته های تحقیقاتی در تولید محصولات سالم است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: