پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل:
عجب شیر پرس - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: تسهیلات اشتغال پرداختی این صندوق طی سال گذشته در سطح استان 2 هزار و 799 فقره با مبلغ 630میلیارد ریال است که برای 3 هزار و 358 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده و موجب اشتغال بیش از ۸هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم شده است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، هادی بابائی مهر اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در سال 1399 تعداد 3 هزار و 189 فقره تسهیلات با مبلغ 662 میلیارد ریال در بخش‌های اقتصادی کشاورزی، صنعت، خدمات و ضروری و معیشتی پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: در طی سال گذشته تعداد 325 فقره تسهیلات روستایی با مبلغ 366 میلیارد ریال از محل منابع تلفیقی با صندوق توسعه ملی پرداخت شده است که 58 درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل اضافه کرد: تمامی تسهیلات اشتغال به‌صورت مرحله‌ای با پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت می‌شود و بعد از اتمام پرداخت تسهیلات، کارفرمایان موظف هستند پروانه بهره‌برداری را به همراه بیمه‌نامه تعهد اشتغال به صندوق ارائه کنند و مرحله پایانی تسهیلات نیز با اخذ مستندات اشتغال و بهره‌برداری طرح پرداخت می‌شود.
به گفته بابایی مهر، صندوق کارآفرینی امید دارای سامانه‌ای مختص ثبت نظارت طرح‌ها بنام سامانه سحام است که تسهیلات پس از پرداخت به آن سامانه لینک شده و آماده برای نظارت است و به‌صورت دوره‌ای و سالیانه نسبت به ماهیت طرح، راه‌اندازی و فعال بودن طرح‌ها در آن سامانه توسط همکاران نظارتی استان و شهرستان ثبت می‌شود تا از انحراف تسهیلات پرداختی جلوگیری شده و در صورت عدم ایجاد شغل یا عدم انجام تعهدات نسبت به دین حال نمودن تسهیلات اقدام شود.

به گفته این مسئول، طرح‌های «هر روستا یک محصول»، «روستای بدون بیکار» و «صندوق‌های خرد محلی» جزو طرح‌های استراتژی محور صندوق کارآفرینی امید هستند که صندوق استان توانسته است در روستای برندق شهرستان خلخال طرح هر روستا یک محصول که شامل تولید بادام‌زمینی است، ایجاد کند و در روستای موئیل شهرستان مشکین شهر و در روستای سوها شهرستان نمین طرح روستای بدون بیکار را راه‌اندازی کند.
بابایی مهر تصریح کرد: در حال حاضر برای 257صندوق خرد محلی مبلغ 202میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و در سال جاری از اهم برنامه های صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در سطح استان، شناسایی روستا ها و آموزش و پرداخت تسهیلات در هر سه محور اقدام خواهد کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: