جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت:
عجب شیر پرس - نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت گفت: برای پیشگیری از ضرر و زیان تاکداران مقرر شد تا از هفته آینده در کل کشور کشمش تیزآب به قیمت ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان از باغ‌داران خریداری شود.
مشکل تاکداران با قیمت‌گذاری مناسب محصول حل شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه انگور محصول عمده کشاورزان در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده برای تاکداران، متاسفانه امسال محصول کشمش به قیمت ۱۰ هزار تومان توسط واسطه‌ها و دلالان از کشاورزان خریداری می‌شود که این امر ضرر و زیان شدید کشاورزان و باغ‌داران را در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مطالبات کشاورزان در این حوزه، از مسئولان برای حل مشکل از مدت‌ها قبل پیگیری‌هایی در این خصوص در حال انجام است تا قیمت‌گذاری مناسبی بر روی کشمش انجام شده و سود حداقلی نیز عاید تولیدکنندگان شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده و همراهی مسئولان مقرر شد تا از هفته آینده کشمش بین ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان این محصولات از باغ‌داران خریداری شود.

شجاعی، با بیان اینکه برخی نمایندگاندیگر نیز که در منطفه آن‌ها کشمش و تیزاب تولید می‌شود دغدغه‌ قیمت پایین کشمش و تیزاب را داشتند و با هماهنگی‌های انجام شده در راستای رفع این مسئله جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز انجام شد، ادامه داد: اتفاق مناسبی که رخ داد این بود که کشمش کل کشور با قیمت‌های مذکور از کشاورزان خریداری شود و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص نیز توسط جهادکشاورزی استان‌ها انجام خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه به زحمات کشاورزان و افزایش نرخ کالاهای مرتبط با حوزه کشاورزی قیمت ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان نیز قیمت مناسب خرید کشمش و تیزاب نیست و باید با رقم بالاتری خرید انجام می‌گرفت، یادآور شد: در شرایط حاضر هیچ راهکاری جز این امر وجود نداشت، با این حال همین رقم نیز می‌تواند تا حدودی مانع از متضرر شدن شدید باغ‌داران شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مشکلات مردم را فراموش نمی‌کنیم و در صورت نهایی شدن حل مشکلات اطلاع‌رسانی ‌می‌شود، خاطرنشان کرد: همه ما خادم مردم هستیم و در خدمت‌گزاری به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: