جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
استاندار قزوین:
عجب شیر پرس - استاندار قزوین گفت: وقتی می‌گوییم تجمعی برگزار نشود انتظار داریم مردم در تجمعات حضور پیدا نکنند، نمی‌توانیم با اسلحه جلوی مردم را بگیریم مردم ما فهیم هستند و خودشان باید به‌عنوان بازوان نظارتی ما عمل کنند، درواقع دستگاه نظارتی ما خود مردم هستند اما وقتی مردم به حرف ستاد کرونا گوش نمی‌دهند ما نمی‌توانیم با آن‌ها برخورد کنیم.
مردم به عنوان بازوان نظارتی دولت عمل کنندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، هدایت‌الله جمالی‌پور با اشاره به عملکرد ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، تصریح کرد: بسیاری از مصوبات ستاد کرونا باید توسط مردم جدی گرفته شود اما این اتفاق نمی‌افتد، درواقع بخشی از مصوبات به مردم برمی‌گردد که باید اجرایی کنند، مردم باید بدانند که با حضور در اجتماعات در معرض کرونا قرار می‌گیرند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم با مردم برخورد کنیم و بارها تأکید کردیم این ویروس با کسی شوخی ندارد و به‌سرعت شیوع پیدا می‌کند و تغییر ماهیت می‌دهد، گاهی جان فردی را می‌گیرد که کسی باورش نمی‌شود زیرا کرونا بسیار پیچیده است و باید مراقب آن باشیم، همه ما برای صیانت از جان مردم تلاش می‌کنیم و از مردم نیز انتظار داریم که به فکر سلامت خودشان و خانواده‌هایشان باشند.

استاندار قزوین اظهار کرد: وقتی می‌گوییم تجمعی برگزار نشود انتظار داریم مردم در تجمعات حضور پیدا نکنند، نمی‌توانیم با اسلحه جلوی مردم را بگیریم مردم ما فهیم هستند و خودشان باید به‌عنوان بازوان نظارتی ما عمل کنند، درواقع دستگاه نظارتی ما خود مردم هستند اما وقتی مردم به حرف ستاد کرونا گوش نمی‌دهند ما نمی‌توانیم با آن‌ها برخورد کنیم.

وی بیان کرد: در روز ۱۳ فروردین اعلام کردیم که کلیه بوستان‌ها تعطیل است اما باز مردم به پارک‌ها رفتند، بوستان‌ها مکان‌هایی نیستند که بتوانیم درب آن‌ها را قفل کنیم و بگوییم کسی اجازه ورود ندارد بنابراین اطلاع‌رسانی می‌کنیم وقتی مردم توجه نمی‌کنند و وارد پارک‌ها می‌شود ما باید چگونه برخورد کنیم؟ این درست است که مردم را با نیروی انتظامی متفرق کنیم؟ مردم باید بدانند که با تجمع خود و خانواده‌شان را در معرض آسیب قرار می‌دهند.

جمالی‌پور یادآور شد: انتظار ما از مردم این است که به مصوبات پایبند باشند، کرونا مانند دشمنی است که با سلاح به دنبال جان مردم است مردم باید از آن دوری کنند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری مساجد و هیئات مذهبی با ستاد مقابله با کرونا، تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان به مساجد اعلام کردیم که مراسمی برگزار نشود، وقتی مقام معظم رهبری تأکید می‌فرمایند مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجراست و خودشان پیش‌قدم می‌شوند انتظار ما از متدینین این است که پیش‌قدم شوند چراکه مسجد جای به خطر انداختن جان مردم نیست.

استاندار قزوین اظهار کرد: مسجد مأمن و به‌عنوان مکانی امن است که اگر به محل خطر تبدیل شود فلسفه خودش را از دست می‌دهد، البته باید بگویم که طبق بررسی صورت گرفته بیشترین رعایت‌ها را در اماکن مذهبی و مساجد داشتیم، درست است که برخی از مساجد برنامه برگزار کردند اما اغلب آن‌ها با رعایت پروتکل‌ها همراه بود، انتظار ما از مردم، مساجد، صنوف و کسبه این است که تصمیمات ستاد کرونا را جدی بگیرند و مصوبات را رعایت کنند.

وی بیان کرد: از مسئولان امر خواسته‌ام که گزارشی در خصوص عملکرد دستگاه‌های مختلف در ایام نوروز تهیه شود، اگر دستگاهی از مصوبات ستاد کرونا تخطی کرده باشد با مدیر مربوطه برخورد می‌کنیم، طبق برآورد ما ۷۵ درصد مصوبات اجرایی شده و ۲۵ درصد اجرا نشده است، بخش اجرایی نشده جای سؤال دارد و مشکلاتی را ایجاد کرده است درواقع می‌توانم بگویم که روند افزایشی ابتلا به کرونا ناشی از این ۲۵ درصد عملی نشده است که باید موردبررسی قرار بگیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: