سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
استاندار یزد:
عجب شیر پرس - استاندار یزد پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد را با توجه به هجمه‌های فرهنگی امروز جامعه ضروری خواند و معرفی و حمایت از الگوهای پیوند دهنده در این حوزه را خواستار شد.
پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد از ضروریات امروز جامعه است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، «محمدعلی طالبی» در اختتامییه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش آموزی با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، به فعالیتهای ویژه استان در خصوص نمار دانش آموزی که در قالب همایش ها و برنامه های مختلف طی سالهای اخیر انجام شده، اشاره و تصریح کرد: یکی از بزرگترین اقدامات در این خصوص تجهیز مخصوصاٌ مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس با کمک خیرین و بخش خصوصی بود و در مرحله جدید نیز یکسری اقدامات برنامه ریزی شده بود که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس متوقف شد ولی این آمادگی همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به نیاز امروز جامعه با توجه به هجمه‌های فرهنگی موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد را مهم و ضروری خواند و گفت: البته نگاه صرف اداری و تشکیلاتی به این حوزه کافی نیست و نیازمند الگوهای پیونددهنده این ارکان در جامعه هستیم.

استاندار با اشاره به وجود چنین الگوهایی در جامعه استان یزد، وجود تعامل بین دستگاه‌ها و بخشهای مختلف با نظام جامع آموزش و پرورش و فعالان این بخش را فرصتی مطلوب در این خصوص خواند و گفت: باید الگوهای مربوطه در این خصوص شناسایی و از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی توجه به نماز به مفهوم عام آن را نیز مهم دانست و گفت: نماز ستون دین است و توجه به آن باعث می‌شود در ابعاد مختلف به نیازهای جامعه توجه شود.

طالبی ورود بخشهای مختلف برای ترویج نماز دانش اموزی را مهم خواند و گفت: البته هر ورودی به نظام تعلیم و تربیت باید نظام‌مند و با حساسیت انجام شود ولی فضای ایجاد شده کنونی می‌تواند کمک کند تا در برابر هجمه‌های فرهنگی، اقدامات خوبی را در راستای توجه به نماز به عنوان ستون اصلی دین و جهت تامین سایر نیازهای جامعه فراهم آوریم و از طریق دانش آموزان نقش خوبی را در خانواده ها در این خصوص نیز شاهد باشیم.

«محسن موحدی فر» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با اشاره هب اهمیت خدمت و نماز، گفت: نماز یک راز بین بنده و خداوند است که همراه با ناز و نیاز است.

وی افزود: از شرف نماز است که خداوند در قران 102 بار نام آن را با 13 عنوان مختلف آورده است.

موحدی فر در ادامه گزارشی از علمکرد این دوره از اجلاسیه بیان و عنوان کرد: تشکیل شورای اموزش و پرورش استان به ریاست استاندار با محوریت اجلاس، برگزاری نشست‌های هم اندیشی ذیل کمیته های تخصصی و نشست معاونین پرورشی کشور به صوزرت مجازی در قالب پیش اجلاسیه ها از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین به برگزاری جشنواره پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد با دریافت آثار از 19 هزار دانش آموز کشور را در این باره یادآور شد و گفت: البته با توجه به زیست بوم جدید در کشور به لحاظ شیوع کرونا، محتواهای مختلفی در جهت ترویج نماز با عنوان «روشنا» تهیه شده که در این اجلاس شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: