چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کولیوند:
عجب شیر ما - نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور می تواند با هماهنگی شورای نگهبان در صورت لزوم آیین نامه ای بنویسد و طبق آن کار انتخابات الکترونیکی را انجام دهد و نیازی به تقنین نداشته است .

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمد جواد کولیوند با اشاره به حذف مواد مربوط به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: طبق تبصره 7 ماده 9 قانون، وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان می تواند نسبت به نوین سازی انتخابات در تمام مراحل اعم از ثبت نام،بررسی صلاحیت ها،اخذ و شمارش آرا،تجمیع ،رسیدگی به شکایات و...اقدام نموده و به صورت الکترونیکی برگزار شود و مواد الحاقی که امروز حذف شد در جهت تبصره 7 ماده 9 قابلیت اجرا دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور می تواند با هماهنگی شورای نگهبان در صورت لزوم آیین نامه ای بنویسد و براساس آن کار انتخابات الکترونیکی را انجام دهد و نیازی به تقنین نداشته است .

کولیوند تصریح کرد: پس از حذف مواد الحاقی در جلسه امروز؛برداشت برخی منتفی شدن انتخابات الکترونیکی بود در حالیکه اینگونه نیست و وزارت کشور و شورای نگهبان در صورتی که صلاح بدانند می توانند انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنند.

نماینده مجلس نهم در عین حال گفت: انتخابات الکترونیک مورد قبول وزارت کشور و شورای نگهبان است و این دو نهاد باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف مواد مربوط به برگزاری الکترونیکی انتخابات در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ایرادهای شورای نگهبان را برطرف کردند.

برچسب ها: شوراها ، وزارت کشور
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: