دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
عجب شیر پرس - اعتبارات عمرانی ورزش استان قزوین در دولت تدبیر و امید از سه میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۴ میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان در سال ۹۸ رسیده که نشان دهنده رشد ۸۳۹ درصدی است.
رشد ۸۳۹ درصدی اعتبارات عمرانی ورزش قزوین

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، توجه به ورزشکاران و جوانان همواره یکی از دغدغه های دولت ها بعد از انقلاب اسلامی بوده، چراکهنقش موثر این قشردر ایجادسلامت و نشاط اجتماعی وشادابی و روحیهدر میان توده های مختلف جامعه غیر قابل انکار است.

در این راستا، دولت یازدهم و دوازدهم که اعتقاد راسخ به نقش جوانان وورزشکاران در بطن جامعه داشت، گام های بلندی را برای عملیاتی کردن شعارهای خود درجهتحمایت از جامعه ورزشبرداشت.

یکی از این حمایت ها تزریق بودجه برای اجرای طرح های عمرانی ورزشی در سطح استان ها به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بوده که به رغم مضایق مالی و تنگناهای اقتصادی دولت در دستور کار قرار گرفته است.

آمار ثبت شده از میزان رشد تخصیص بودجه عمرانی و جاری ورزشدر این سالها نشانگر توجه دولت به این مهم بوده که نقش موثری در پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در استانها ایفا کرده است.

رشد سه هزار و ۷۰۶ درصدی اعتبارات جاری ورزش قزوین

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:علاوه بر افزایش بودجه عمرانی ورزش استان، اعتبارات جاری این اداره کل نیز از ۳۱۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ افزایش یافت که رشد سه هزار و ۷۰۶ درصدی را نشان می دهد.

عباس علایی مقدم گفت:اعتبارات عمرانی ورزش استان درسال ۹۹ نیز به ۴۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان و اعتبارات جاری به هشت میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان رسید.

وی اضافه کرد:در سایه این توجه ها و حمایت ها سرانه فضای ورزشی روباز استان از ۴۲ صدم درصد در سال ۹۲ با هفت درصد رشد به ۴۵ صدم درصد در سال ۹۹ افزایش یافت.

علایی مقدم گفت: همچنین تعداد اماکن ورزش روستایی استان از ۷۹ مورد در سال ۹۲ با ۱۶ درصد رشد به ۹۲ مکان در سال ۹۹ و تعداد اماکن ورزش شهری از ۱۱۱ مورد در سال ۹۲ با ۱۷ درصد رشد به ۱۳۰ مکان در سال گذشته رسید.

این مسوول افزود: تعداد اماکن ورزشی مستند سازی شده که منجر به اخذ سند شده از پنچ مورد در سال ۹۲ به ۲۰ مورد در سال ۹۹ و درآمد حاصله از اجاره اماکن ورزشی ماده ۸۸ از ۴۰۰ میلیون در سال ۹۲ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد:تعداد نیروی انسانی رسمی از ۵۳ به ۸۴ تن، تعداد مدیران زن در اداره از سه به ۶ نفر و تعداد روسای زن هیات های ورزشی استان از هفت به ۲۲ زن رسیده و میانگین سنی مدیران ورزشی استان از ۳۳ سال به ۲۵ سال کاهش یافته است.

تعداد ورزشکاران سازمان یافته قزوین در دولت تدبیر ۲۰ درصد رشد یافت

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافتهاستان قزوین در حوزه ورزش قهرمانیدر دولت تدبیر و امید با رشد ۲۰ درصدی از ۵۲ هزار و ۳۲۰ نفر در سال ۹۲ به ۶۲ هزار و ۹۸۲ نفر در سال ۹۸ رسید.

افسانه حسن نایبی افزود: در این سالها تعداد ورزشکاران سازمان یافته در حوزه همگانی نیز از پنج هزار و ۸۱۹ نفر به ۱۲ هزار و ۳۴۹ نفر رسیده که ۱۱۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی اضافه کرد:تعداد ورزشکاران زن سازمان یافته در حوزه قهرمانی ۴۶ درصد و در حوزه همگانی ۲۳۴ درصد رشد داشته ولی تعداد ورزشکاران مرد سازمان یافته در حوزه همگانی ۴۳ درصد کاهش یافته است.

نایبی گفت:تعداد باشگاه های خصوصی استان از ۲۱۰ مورد با رشد ۲۰۶ درصدی به ۶۴۳ باشگاه رسیده و عناوین کسب شده در میادین بین المللی از ۵۸ مورد با ۴۹۸ درصد رشد به ۳۴۷ عنوان بالغ شده است.

این مسوول ادامه داد:تعداد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور از ۷۱ مورد به ۲۰۶ مورد، تعداد برگزاری اردوهای تیم ملی از ۶ مورد به ۱۶ اردو و میزان کمک به هیات های ورزشی استان از ۵۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب رشد ۱۹۰ درصدی، ۱۶۶ درصدی و هزار و ۲۰۰ درصدی را نشان می دهد.

پرداخت یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات به سمن های قزوین

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت:در دولت تدبیر و امید حمایت گسترده ای برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در استان صورت گرفت و تعداد آنها از ۱۶ مورد در سال ۹۲ به ۶۹ سمن در سال ۹۹ رسید.

علی لطفی گفت:حمایت دولت از این سمن های جوان طی این سالها ادامه یافت تا جایی که یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات به آنها پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این هشت سال، پرداخت تسهیلات ازدواجدر دستور کار قرار داشت و ۴۰۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان به جوانان پرداخت گردید.

لطفی اضافه کرد:تا سال ۹۲ یک خانه جوان در استان وجود داشت که هم اینک یک مورد دیگر در حال ساخت است که در صورت تکمیل و بهره برداری نقش موثری در استفاده از توانایی ها و ظرفیت های جوانان در حل مشکلات و معضلاتاستان ایفا خواهد کرد.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۴۶ خانه ورزش در سطح روستاها و مناطق محروم استان به منظور ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی در سطح استان و توزیع عادلانه امکانات ورزشی راه اندازی شده که تا قبل از این دولت سابقه نداشته است.

برگزاری چندین دوره فعالیت های خاص ورزشی در دولت تدبیر و امید

معاونتوسعهمنابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ورزشکاران استان در دولت یازدهم و دوازدهم در چندین دوره فعالیت های خاص ورزشی شرکت کردند که در سال های گذشته سابقه نداشته است.

حسین بکان افزود:از سال ۹۲ تا ۹۸، ۷۶۹ ورزشکار از استان شامل ۳۱۲ زن و ۴۵۷ مرد در المپیادهای استعداد برتر کشور شرکت کرده اند که این مسابقات قبل از سال ۹۲ برگزار نشده اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۸۱۶ ورزشکار شامل یک هزار و ۱۴۴ زن و یک هزار و ۶۷۴ مرد از استان در مسابقات جام خوشه چین حضور یافته و سه هزار و ۲۳ نفر در طرح سنجش قامتی زنان روستایی مشارکت کردند.

بکان با اشاره به شیوع کرونا و همکاری اداره کل ورزش با ستاد استانی مقابله این بیماری، ادامه داد:از فروردین ماه سال ۹۹، هزار و ۲۹۴ مترمربع از اماکن ورزشی در قزوین، هزار و پنج متر مربع در تاکستان، هزار و هشت مترمربع در آبیک، هزار و ۲۲۲ متر مربع در آوج، هزار و ۱۵۲ مترمربع در بویین زهرا و هزار و هشت مترمربع در الوند و ۲ هزار و ۳۱۴ متر مربع از هتل ورزش قزوین جهت همکاری با ستاد کرونای استانها به ستاد استانی اختصاص یافته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: