جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
عجب شیر پرس - عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سال گذشته با اجرای مشارکتی طرح‌های سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عاید این جزیره شد.
کیش با طرح‌های مشارکتی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ناصر آخوندی روز جمعه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: این میزان ارزش افزوده سال گذشته در نتیجه تامین منابع مالی و تحقق درآمدهای پایدار از طریق تغییر سیاست گذاری‌ها با هدف اجتناب از خام فروشی زمین و مشارکت در طرح های اقتصادی بدست آمده است.

وی افزود: در سال جاری نیز با تعیین تکلیف و فعال سازی بیش از ۱۵۰ طرح نیمه تمام به منظور بهره برداری از برخی از این طرح‌ها مجددا هزاران میلیارد ریال سرمایه معوق به چرخه اقتصادی جزیره کیش باز می‌گردد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: آزاد سازی سواحل در ایفای حقوق ملت و درآمدزایی از طریق اجاره محل های خدمات گردشگری به بهره برداران، بازنگری و اصلاح شیوه عقد قرار دادها، ساماندهی شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و شفاف سازی سود و درآمدها از دیگر راهکارهای مدیریتی این سازمان در سال گذشته است.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات سود عملکردی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش از ۲۲۰ میلیارد ریال سال ۹۷ به هشت هزار میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

آخوندی، تعیین تکلیف بخش عمده ای از بدهی های مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش را از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این بدهی‌ها که از سال ۹۳ معوق شده بود تا پایان سال ۹۷ تسویه شده و علاوه بر آن بیش از ۵۰ درصد از مطالبات معوق سازمان نیز وصول شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون نقدینگی منطقه آزاد و شرکت های تابعه ازطریق روش های نوین تامین منابع مالی و تدوین برنامه سه ساله و اجرای کامل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریالرسیده است.

آخوندی اظهار داشت: تبدیل کیش به قطب فعالیت‌های بانکی و مالی از طریق ابزارهایی چون بورس بین الملل و مرکزیت یافتن مذاکرات و معاملات در حوزه متنوع بازار سرمایه و نفت، گاز و پتروشیمی از طریق بورس انرژی کیشمهمترین چشم انداز تعریف شده در این جزیره است.

وی افزود: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور بود که از طریق اتصال به بازار سرمایه ، روش های نوین تامین منابع مالی مانند اوراق صکوک، اوراق خرید دین ، صندوق های زمین و مسکن که مجوزهای قانونی آن نیز کسب شده است توانست با تامین منابع مالی خود و جلب اطمینان سرمایه گذاران آنان را به فعالیت گسترده در کیش ترغیب کند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: