دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
عجب شیر پرس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن، ۱۱ نفر افزایش دارد.
۲۲۲ نفر شبانه روز گدشته در یزد به کرونا مبتلا شدند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ابراهیمسلمانی با اشاره به اینکه از مجموع بیماران شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: بقیه در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

به گفته وی بیشترین موارد فوت روزانهسه ماه گذشته با پنج نفر مربوط به شبانه‌روز گذشته است که تاکنون ۴۷ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شده استکه این موارد در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسید.

سلمانی گفت:در حال حاضر در مجموع ۲۰۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

این مسوول با اشاره به رنگ‌بندی ۱۰ شهرستان استان گفت: خاتم، تفت و مهریز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

سلمانی اظهار کرد که تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال‌جاری رسیدواین موضوع زنگ خطر موج جدید را به صدا درآورد.

همچنینستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد در اعلامیه‌ شماره ۱۰۲ خود محدودیت‌های جدیدی در استان را برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در مناطق مختلف از امروز شنبه برای مدت ۱۴ روز اعلام کرد.

بهگزارش ایرنا،ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت،بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردماصول سه گانه « شفا»یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی،اجتناباز ترددهاو استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشتاعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنجنفر مبتلا به کووید ۱۹علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: