پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: سود حاصل از فروش و صادرات سوخت به حساب ۲۶ هزار خانوار مرزنشین در استان واریز شد.
سود حاصل از صادرات سوخت به حساب ۲۶ هزار خانوار کردستانی واریز شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، خالد جعفری  اظهار داشت: سهم هر خانوار مرزنشین در شهرهای مرزی استان از فروش و صادرات حاصل از سوخت به اقلیم کردستان عراق  ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار مرزنشین در استان دارای کارت بازرگانی هستند، افزود: از این تعداد تاکنون ۲۶ هزار خانوار سود حاصل از فروش سوخت را دریافت کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: ۵۴۰ میلیارد ریال تاکنون به حساب این مرزنشین ها واریز شده است و  حدود سه هزار خانوار باقی ماندند که تا پایان هفته آینده به حساب تعدادی از این خانوارها واریز و مابقی هم در هفته‌های آتی انجام می‌شود.

جعفری یادآور شد: تعدادی از این خانوارها به دلیل مشکلاتی از جمله مباحثی مربوط به حساب بانکی آنها تاکنون موفق به دریافت این سود حاصل از فروش سوخت نشدند ولی قطعا بعد از برطرف شدن این مسائل به حساب آنها واریز خواهد شد.

کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد که در امتداد این میزان مرز مشترک هم بازارچه رسمی سیرانبند در بانه و بازارچه‌های غیررسمی خانم‌شیخان در مریوان و مله‌خورد در سروآباد فعال هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: