جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
جانشین فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ماموران هنگ مرزی مانع خروج غیرقانونی ۱۰۶ هزار قطعه جوجه یک روزه در نوار مرزی شهرستان بانه شدند.
۱۰۶ هزار قطعه جوجه یک روزه در مرز بانه کشف شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعارف سپهری اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود و خروج قاچاق و کنترل نوار مرزی استان ، ماموران هنگ مرزی بانه با بررسی و کنترل دقیق منطقه طی چند عملیات مرزی ، ۱۰۶ هزار قطعه جوجه یک روزه را کشف و مانع خروج غیرقانونی آن ها از مرزهای کشور شدند.

وی با اشاره به کشف۵۶۰ کیلوگرم تخم مرغ هم اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان دامپزشکی، ارزش ریالی این اقلام کشف شده بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان یادآور شد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق، اولویتی مهم در مرزبانی استان است که به این منظور با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد می‌کنیم.

هم اکنون هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزهای کشور در اختیار مرزبانی جمهوری اسلامی است که حفاظت از آن‌ها را به خوبی انجام می‌دهد و نفربرهای زرهی رخش و کیا  و خودروهای عبوری ارس از جمله تولیدات وزارت دفاع است که در اختیار مرزبانی کردستان قرار گرفته است.

کردستان استانی مرزی دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق در سه شهرستان سروآباد، مریوان و بانه است به همین دلیل از مبادی ورودی انواع کالای قاچاق به داخل کشور شناخته می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: