جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
وزیر علوم:
عجب شیر پرس - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند حذف می شوند، گفت: مأموریت گرایی برای هریک از دانشگاه‌ها در یک حوزه تخصصی ترسیم شده که کار علمی و به‌روز انجام می‌شود.
«رشته‌های تحصیلی بدون بازار کار» حذف می شوندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، منصور غلامیوزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها از اولویت‌های مهم آموزش عالی است، دربارهابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عوامل مؤثر در پیشرفت علمی کشور، گفت: مأموریت‌گرایی برای هر یک از دانشگاه‌ها در یک حوزه تخصصی ترسیم شده که کار علمی و به روز انجام می‌شود در واقع با توجه به شرایط محلی و استانی، حوزه فعالیت دانشگاه‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: در راستای مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها در مراکز کوچک و بزرگ آموزشی، رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند ساماندهی می‌شوند به طوری که این رشته‌ها به تدریج تعطیل شده و مراکز دیگر را تقویت می‌کنند.

غلامی تصریح کرد: از آنجایی که مقوله‌های آموزش، پژوهش و فناوری گستردگی زیادی دارند برای اثرگذار بودن آن با توجه به محدودیت بودجه‌ای که دولت دارد باید کارایی رشته‌های تحصیلی بررسی و مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوان هم اشتغال فارغ‌التحصیلان را در بازار کار تأمین کرد و هم از تربیت نیروهایی که مورد نیاز جامعه نیست، جلوگیری شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: