چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
عجب شیر پرس - استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی برتکنولوژی DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی تراریخته، از جمله مهمترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه تولید مواد غذایی در سال‌های اخیر است که موافقان و مخالفانی را برای خود دارد.
نقش تولید غذا‌های تراریخته در افزایش امنیت و ایمنی غذابه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فتح الله عالی پور کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی برتکنولوژی DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی تراریخته، از جمله مهمترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه تولید مواد غذایی در سال‌های اخیر است که موافقان و مخالفانی را برای خود دارد.

او افزود: هم اکنون در جهان شاهد یک دوقطبی در شیوه زندگی هستیم که یکی ما را به سمت استفاده از غذا‌های طبیعی و ارگانیک تشویق می‌کند و دیگری ما را به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کاربرد مواد شیمیایی برای تولید و نگهداری مواد غذایی سوق می‌دهد.

عالی پور اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی برتکنولوژی DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی تراریخته، از جمله مهمترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه تولید مواد غذایی در سال‌های اخیر است که موافقان و مخالفانی را برای خود دارد.

او ادامه داد: این فناوری پیشرفته دستاورد‌های مفید و متعددی برای بشریت به همراه دارد که یکی از آن‌ها کمک در مبارزه با ناامنی غذایی است.

عالی پور گفت: هم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از گرسنگی رنج می‌برند و بیش از دو میلیارد نفر در معرض سوء تغذیه ناشی از کمبود ریز مغذی‌ها از جمله کمبود آهن، روی، ویتامین A و ید قرار دارند.

او افزود: استفاده از فناوری DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی سالم و ایمن نقش بسزایی دارد از آن جهت که میتواند ضمن افزایش قابل توجه میزان تولید، کابرد سموم کشاورزی جهت مبارزه با حشرات و علف‌های هرز را به میزان چشمگیری کاهش داده و از مصرف دارو‌ها و مواد شیمیایی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی را بکاهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: