سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:
عجب شیر پرس - مجید الهی راد گفت: کمیته امداد توانسته به‌طور متوسط ۳۰ درصد مشاغل خرد و خانگی استان را ایجاد کند.
۳۰ درصد اشتغال استان توسط کمیته امداد ایجادشده است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید الهی راد با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت همواره اولویت اول کمیته امداد بوده است، گفت: امسال این نهاد توانست بااعتبار بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان ۳۰ درصد کل اشتغال خرد و خانگی استان را ایجاد کند.

او بابیان اینکه امسال ۳ هزار و ۳۵۳ شغل جدید با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ و منابع داخلی کمیته امداد برای مددجویان ایجادشده است، گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات، صنعت، حمل‌ونقل، مشاغل صنفی و خانگی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: ۵۴۹ طرح ایجادشده طی امسال از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی بااعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجادشده است.

الهی راد در ادامه اشتغال‌های ایجادشده توسط منابع قرض‌الحسنه بانکی را دو هزار و ۷۰۹ طرح اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز حدود ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه ۹۵ طرح اشتغال پایدار نیز بااعتبار حدود ۶ میلیارد تومان ویژه مناطق روستایی و محروم ایجادشده است، اظهار کرد: ۳۱۱ نفر از مددجویان نیز از طریق مؤسسات کاریابی صاحب شغل شدند.

الهی راد در ادامه به اجرای طرح راهبری شغلی اشاره کرد و افزود: از این طریق، مددجویان مستعد اشتغال در کلیه زمینه‌ها به کارآفرینان حرفه‌ای معرفی می‌شوند تا با استفاده از دانش و تجربه آنان به موفقیت برسند و در این فرآیند کارآفرینان، طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد می‌دهند و با دریافت تسهیلات نسبت به توانمندسازی مددجویان اقدام می‌کنند.

او با اشاره به اشتغال هزار و ۵۰۰ مددجوی استان از طریق راهبری شغلی نیز تصریح کرد: طی امسال ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد پرداخت‌شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: