پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
عجب شیر پرس - ۲۵۰ اصله درخت گردو در منطقه گردشگری امام زاده عبدالله شهر صیدون بوسیله افراد ناشناس قطع شد.
تراژدی تلخ قطع درختان در صیدون و بی تفاوتی مسئولان

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سبز علی باد پروا مالک باغ گردوی آسیب دیده در منطقه گردشگری امام زاده عبدالله روستای بَروِل معروف به گردو زار صیدون گفت: دیشب افراد ناشناس ۲۵۰ اصله درخت گردوی ۷۰ ساله را قطع کردند.

او با بیان اینکه تاکنون درختان زیادی قطع شده و پیگیری‌های ما و کشاورزان دیگر به جایی نرسیده است، افزود: این اقدام سال‌ها است که در این منطقه تکرار می‌شود و کسی به داد کشاورزان نمی‌رسد، بار‌ها شکایت کردیم و مسئولان مربوطه از مناطق خسارت دیده بازدید کردند، ولی اقدامی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

بادپروا با اشاره به اینکه ۷۰ سال از عمرم را پای این درختان گذاشته، ولی با این اقدام تاسف بار، تمام سرمایه ۷۰ ساله را طی یک شب از دست دادم، اظهار داشت: از رئیس قوه قضاییه درخواست پیگیری این موضوع را داریم چرا که روزگار خود را با درآمد حاصل از فروش محصول گردوی باغمان می‌گذرانیم.

سپاس زاده بخشدار صیدون نیز در خصوص قطع درختان گردو گفت: این مشکل در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته و امسال نیز بیش از ۵۰۰درخت گردو بوسیله افراد ناشناس تخریب گشته، اما تاکنون عوامل این حوادث تلخ و ناگوار شناسایی و مورد برخورد قرار نگرفته اند و همین امر گستاخی دشمنان طبیعت را بیشتر کرده است.

او علت قطع درختان در صیدون را اغلب اختلافات خانوادگی و طایفه‌ای عنوان کرد و افزود: کشاورزان به دلیل هزینه بالای بیمه قادر به بیمه محصولات خود نیستند و در یک شب تمام زحماتشان به باد می‌رود.

سپاس زادهدر پایان با اشاره به اینکه تاکنون فردی به عنوان مظنون شناسایی نشده است، تصریح کرد: قطع درختان گردو علاوه بر خسارت به کشاورزان منطقه، سبب تخریب و نابودی محیط زیست می‌شود و انتظار داریم که مقامات انتظامی و قضایی قبل از وقوع اتفاقات تلخ‌تر عاملان را شناسایی کنند تا مشکل کشاورزان این منطقه مرتفع شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: