پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
عجب شیر پرس - عضو شورای شیراز با اشاره به اینکه در زمینه توسعه شبکه فاضلاب شهری اقدامات خوبی انجام شده است، بر ضرورت تسریع در تکمیل رینگ فاضلاب شهری تاکید کرد.
ضرورت تسریع در تکمیل رینگ فاضلاب شهری

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ناصری در یکصد و هفتاد و سومین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: تسریع در احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری مزایای فراوانی دارد که با اجرای آن‌ها به هدف‌های مهمی همچون ارتقاء سطح سلامت و بهداشت همگانی، حفظ و ارتقاء محیط زیست و امکان استفاده از پساب آن می‌توان دست یافت.

او افزود: مقرر شده تا کارگروهی با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری و با حضور نمایندگان اداره محیط زیست، شرکت آبفا شهرستان شیراز و کارشناس کمیسیون تشکیل تا در خصوص آلاینده‌های رودخانه‌های چنار راهدار و خشک (از شمال غرب تا جنوب شرق شیراز) مستند سازی کنند.

ناصری ادامه داد: همچنین مقرر شده با تشکیل این کارگروه نحوه تعامل و همکاری شهرداری و ادارات مرتبط با شرکت آبفا شهرستان شیراز در خصوص رفع معضلات زیست محیطی ناشی از رها شدن فاضلاب شهری در شهرک آرین، بلوار پاسارگاد، شهرک شهید دستغیب و برآورد میزان اعتبار و نحوه تأمین آن برای تکمیل خطوط انتقال و نحوه استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها آبیاری فضای سبز شیراز مشخص و نتیجه ظرف مدت یک ماه به شورا ارائه شود.

او همچنین در این جلسه به نحوه تعامل شهرداری، سازمان بهزیستی و ادارات ذیربط در مورد جذب و ساماندهی معتادان متجاهر هم اشاره و بر ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر و تعامل موثر دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در مسیر ساماندهی معتادان متجاهر؛ شهرداری، سازمان بهزیستی و ادارات مرتبط را همراهی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری شورای شهر شیراز همچنین از فراهم شدن زمینه برقراری امنیت و حفاظت از مراکز ترک اعتیاد، از سوی بهزیستی با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: مقرر شده معاونت خدمات شهری شهرداری نسبت به ارائه گزارش در خصوص تأمین مکانی برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای معتادان بهبود یافته به شورا اقدام کند.

ناصری اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید با هماهنگی بهزیستی شهرستان شیراز و شهرداری نسبت به اعلام مرکز درمانی برای مداوای معتادان دارای زخم باز و عفونی اقدام و نتیجه به شورای شهر گزارش کند.

محمدرضا محمدحسن پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ابتدای این نشست در رابطه با مشکل فاضلاب برخی از مناطق شهر و آلاینده کننده‌های رودخانه‌های خشک و چنار راهدار مسائلی را مطرح کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: