جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
عجب شیر پرس - رئیس مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مربیان پیش دبستانی مراجعه‌کننده به آموزش و پرورش قصد دایر کردن مرکز پیش دبستانی در داخل مدرسه را دارند .
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح‌الله اعظمی رئیس مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مربیان پیش دبستانی مراجعه‌کننده به آموزش و پرورش قصد دایر کردن مرکز پیش دبستانی در داخل مدرسه را دارند در صورتی که چنین چیزی امکان ندارد .

او گفت : سال ۹۵ به بعد وزیر احداث پیش دبستانی در مدرسه را ممنوع کرده است و احداث آن به شرط و شروط‌ امکان پذیر است، اگر مدرسه فضای خالی داشته باشد و یا مدرسه گروه مخالف آن خالی باشد مربیان پیش دبستانی می توانند با رفتن به مرکز حقوقی ناحیه و بستن قرارداد با ما و گرفتن مجوز می توانند پیش دبستانی در مدرسه دایر کنند.

اعظمی افزود : اما دایر کردن پیش دبستانی مستقل در شهر هیچ مشکلی ندارد و هزینه ای هم به همراه ندارد، مربیان در سامانه مشارکت‌های آموزش و پرورش ثبت‌نام می‌کنند قسمت استان‌ها استان کرمانشاه خدمات الکترونیک را انتخاب و ثبت نام می کنند.

او افزود : مکان ۲۰۰ متری را کرایه می‌کنند و پیش دبستانی دایر می شود البته باید حتماً شرایط آیین نامه ۲۸۰۰ را داشته باشد یعنی نوسازی و محکم باشد و تایید شود . به دلیل سخت بودن این آیین نامه کسی سراغ زدن پیش دبستانی در خارج از مدرسه نمی‌رود.

اعظمی ادامه داد : همه افراد در همه رشته‌ها می‌توانند پیش دبستانی دایر کنند. تا سال ۹۰ از طریق مکتب قرآن ثبت نام انجام می شد از سال ۹۰ تا ۹۵ آموزش و پرورش از طریق مصاحبه و گزینش مجوز غیر دولتی برای پیش دبستانی‌ها صادر می‌کرد که در مدارس مشغول شوند از سال ۹۵ تاکنون وزیر ممنوع کرده و باید در قالبی که خودشان مکان تهیه می کنند به صورت غیردولتی پیش دبستانی بزنند.

او افزود : شرایط آن این است که افراد حتما لیسانس داشته باشند و سن آن‌ها ۳۰ سال باشد تا بتوانند مجوز بگیرند .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: