جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فرماندار گناوه:
عجب شیر پرس - فرماندار گناوه گفت: با توجه به اعلام رنگ نارنجی شهرستان در رنگ‌بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد خودروهای غیربومی به این شهرستان تا ۱۵ فروردین ممنوع است و از ورود آنها ممانعت می‌شود.
ورود خودروهای غیربومی به گناوه ممنوع است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه اظهار داشت: با اجرای طرح جامع هوشمند و اعمال محدودیت‌های کرونایی در آذر امسال، روند ابتلاء و بستری در این شهرستان به طور محسوسی کاهش یافت اما با عادی‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، روند ابتلاء و بستری از ثابت به حالت صعودی تغییر کرده است.

فرماندار گناوه افزود: در شرایط فعلی حفظ و مراقبت از سلامت مردم اولویت اول ما است و تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان باید در این راستا بسیج، تجهیز و به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور و جابجایی جمعیت در شهرستان دغدغه و نگرانی جدی است گفت: وضعیت شهرستان طبق آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت، نارنجی اعلام شده است و موارد بستری و ابتلاء در شهرستان بالا است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان به سرعت در حال کاهش است که نتیجه آن نیز سیر صعودی ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خدمات درمانی در شهرستان محدود است و بیش از یکسال از درگیری بی وقفه کادر درمان و حوزه سلامت در شرایط سخت با این بیماری می‌گذرد و بنابراین تا رسیدن به مرحله عمومی و فراگیر واکسیناسیون باید مردم و مسئولان در کنار هم باشند تا وضعیت از این بدتر نشود.

مهرجو خاطرنشان کرد: شهرستان گناوه در سال‌های گذشته پذیرای مسافران از سراسر کشور بوده است اما در شرایط فعلی تردد و جابجایی جمعیت آثار و نتایج زیان باری در شیوع بیماری کرونا خواهد داشت لذا از هموطنان درخواست می‌شود که به این شهرستان سفر نکنند.

وی با تقدیر و تشکر از همراهی مردم و صنوف مختلف در همکاری با ستاد مقابله با کرونا گفت: از همه مردم درخواست می‌شود در آستانه سال جدید به منظور حفظ سلامت خود و دیگران در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی با مسئولان همکاری کنند و از تشکیل تجمعات و دور همی های غیر ضروری به جد اجتناب کنند.

وی گفت: همه ظرفیت‌های شهرستان باید برای مقابله با کرونا و اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به کار گرفته شود تا وضعیت شهرستان بهبود یابد.

فرماندار گناوه یادآور شد: مقررات و ضوابط مربوط به وضعیت نارنجی در شهرستان با جدیت اعمال شود در همین راستا گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل و در گروه‌های شغلی ۱ و ۲ نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: اعمال مقررات سختگیرانه بر تشییع جنازه‌ها و آرامستان ها و جلوگیری از برپایی چادر در سطح مراکز تفریحی و سواحل توسط شهرداری‌ها انجام شود.

وی گفت: تردد خودروها با پلاک‌های غیربومی از ۲۶ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به شهرستان گناوه ممنوع است و بر همین اساس تمامی مبادی ورودی و خروجی‌ها کنترل می‌شود و از ورود این خودروها به شهرستان جلوگیری خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: