پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
عجب شیر ما - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از مسمومیت 12 نفر از اهالی روستای «میرجانلوی» بخش ایلخچی در یک مراسم خانوادگی خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، روزبه رجائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  شب گذشته مسمومیت 12 مرد در یک مراسم خانوادگی به اپراتوری 115 اسکو گزارش شد که طی آن 5 دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های خورخور، ایلخچی، خسروشاه، سهند و اسکو به محل اعزام شدند.

وی افزود: به گفته تکنیسین‌های اعزامی در این مسمومیت دسته جمعی از نوجوان 14 ساله تا پیرمرد 60 ساله به چشم می‌خورد.

رجایی گفت: در بررسی اولیه از وضع عمومی مسموم شدگان، همه آنها به درمانگاه ایلخچی اعزام شدند.
دکتر رجائی غفوری یادآور شد: 11 نفر از آنها جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر به بیمارستان اسکو اعزام و یکی از آنها که سابقه بیماری قلبی داشت به بیمارستان شهید مدنی تبریز اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق بررسی‌های تکنسین‌های اعزامی به محل، نصب غیراصولی لوله بخاری علت تجمیع مونوکسیدکربن در فضای اتاق و در نهایت منجر به مسمومیت آنها شده است.

وی ضمن هشدار به جدی گرفتن علائم مسمومیت با منوکسید کربن گفت: بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و سعی می‌کنند بخوابند.

رجایی گفت: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: