جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
استاندار کرمان:
عجب شیر پرس - استاندار کرمان با اشاره به دور باطل در امر مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گفت: کارها باید کارشناسی‌تر و عمیق‌تر باشد زیرا مسائل پیچیده نیاز به کار تحقیقاتی دارد .
برای مقابله با موادمخدر باید سنجیده عمل کرد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی زینی وند  در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود:  پس از سال هایی که شورا و سازمان داریم راهکارهایمان ابتدایی اند و نشان از چند دهه کار اجرایی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر چند جنبه داریم از جمله مساله ترانزیت ، کاشت و برداشت که با مقابله حل می شود، ولی مراحل بعد به کار فرهنگی و پژوهشی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کشور در امر پیشگیری و درمان توفیق نداشته است گفت: بهزیستی و برخی سازمان ها مسائلی تعریف کردند اما مطلوب نبوده است، در کنار نگهداری باید کار های کارشناسی و عمقی انجام شود.

استاندار کرمان گفت: ساختار مواد مخدر بسیار تشکیلات خوبی دارد اما به عملکرد مطلوب نرسیدیم، باید به سازمان های مردم نهاد بها دهیم و برای طرح هایشان بودجه بگذاریم.

زینی وند با بیان اینکه طرح های نوآوران توسط سازمان های مردم نهاد ها جدی گرفته شوند اظهار کرد: دولتی ها تا این زمان موفق نبودند و ما دور هم جمع می شویم و از خود انتقاد می کنیم باید کارها و جلسات کارشناسی تر باشند و مسائل موشکافی شود.

چرخه ترک اعتیاد کامل شود

مدیرکل دادگستری استان کرمان با اشاره به چرخه ناقص اعتیاد اظهارداشت: قریب ۴۵۰ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ داریم که متاسفانه بیشتر آنها بازگشت دوباره دارند زیرا چرخه آن ناقص است.

یدالله موحد افزود: برای ترک معتادان راه ها درست و علمی طی می شود، اما پس از اتمام کار و ترک در جامعه رها می شوند و پس از رها شدن، از انجا که این افراد جایگاهی در جامعه ندارد راهی جز بازگشت ندارند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان فعال ترین استان در مبارزه با مواد مخدر بوده است، خاطرنشان کرد:  به جرات می توانم بگویم در هیچ جایی کشور چنین مبارزه ای با مواد مخدر صورت نگرفته اما به جای تقدیر برچسب خوردیم درحالیکه کرمان ظرفیت مطرح شدن در زمینه بین المللی را دارد.

موحد تاکید کرد: ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، ظرفیت بالایی است و تاکنون از این طرفین غافل شدیم که باید همواره یکی از دستور کار های شورای فرهنگ عمومی مبارزه با مواد مخدر باشد؛ نگرش و فرهنگ ما باید در زمینه مواد مخدرتغییر یابد.

بزرگ‌ترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد رها شدگی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در پی مصوبه شورای تامین ساماندهی معتادین متجاهر شکل گرفت و مرکزی را ایجاد کردیم .

عباس صادق زاده افزود:  تا امروز ۲ هزار ۶۸۸ نفر در این مرکز جای داده ایم و پنج میلیارد تومان هزینه کردیم اما دو میلیارد اعتبار دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه ما نسبت درمان را افزایش دادیم اما بزرگ‌ترین مشکل درمان اعتیاد مربوط به بعد از رها شدگی است تاکید کرد: چندماهی بیشتر طول نمی کشد، ما بعضا تا ۱۲ نوبت تکراری دستگیری داریم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: