دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
عجب شیر پرس - سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ۶ نفر از بزرگترین بدهکاران مالیاتی استان گفت: مالیات این افراد حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بود و همچنین دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سه سال اخیر نیز احصاء شد.
۲۴۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در آذربایجان‌غربی شناسایی شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، سجاد ده‌ده‌جانی با اشاره به احصاء تضییع حقوق دولتی از سوی بهره‌برداران برخی از معادن سطح استان در سال 99 اظهار داشت: بازرسی کل آذربایجان‌غربی امسال به این موضوع ورود کرد.

وی تصریح کرد: همچنین تعیین تکلیف کالاهای متروکه در انبارهای عمومی گمرکات استان وجود داشت و سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده بودند که امسال با ورود بازرسی کل آذربایجان‌غربی از طریق مزایده به فروش رسید و مبلغ قابل توجهی به خزانه دولت واریز شد.

1603سند کاداستر به صورت تک برگی برای زمین‌های دولتی استان صادر شد

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع تک‌برگی کردن زمین‌های دولتی گفت: در این راستا برخی از مدیران دستگاه‌ها به این موضوع بی‌توجهی کرده بودند که بازرسی کل برای آنها تفهیم اتهام فرستاد و این اقدام سبب شد که هزار و 603 سند کاداستر به صورت تک برگی صادر شود.

وی با اشاره به جلوگیری از تصرف و تجاوز اراضی ملی و عمومی حائز اهمیت و مرتبط با حقوق عامه در سال جاری بیان کرد: از جمله آنها، پارک جنگلی ارومیه و تعاونی‌های مسکنی بودند که تشکیل یافته و قصد و غرض آنها تصرف و تجاوز به اراضی ملی و عمومی بود که در سال 99 جلوی آن تا حدودی گرفته شد و بازرسی کل استان در سال 1400 با جدیت به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

6 نفر از بزرگترین بدهکاران مالیاتی آذربایجان‌غربی شناسایی شد

ده‌ده‌جانی افزود: از سوی دیگر شناسایی و اعلام 6 نفر از بزرگترین بدهکاران مالیاتی استان در سال جاری انجام شد و برای انعکاس مراتب در مراجع قضایی و طرح موضوع به امور مالیاتی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: مالیات این افراد حدود 270 میلیارد تومان بود و همچنین دو هزار و 400 میلیارد تومان فرار مالیاتی در سه سال اخیر نیز احصاء شد و با توجه به اینکه این موضوع در مراجع قضایی از سوی امور مالیاتی و به سبب بررسی بازرسی‌های کل انجام گرفته، امید است بتوان به نتیجه مورد نظر رسید.

بازرسی کل استان حضور موثری در ستاد حمایت از تولید داشته است

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال بازرسی استان حضور موثری در ستاد حمایت از تولید و رفع موانع تولید داشته است گفت: بازرسی استان همواره با دیدی مثبت و با توجه به سیاست‌های رئیس قوه قضائیه با مساعدت قانونی در این مجامع تصمیم‌گیر اقتصادی حضور یافته و سعی در این بوده که در سال جهش تولید قدمی در این زمینه برداشته باشد.

وی افزود: همچنین بازرسی کل استان امسال در بحث طلای زره شوران تکاب ورود کرد و 338 کیلوگرم کسری طلا احصا شد و در این راستا 28 متهم به مراجع قضایی معرفی شدند و هم اکنون 14 تن از این متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و سایر آنها نیز به نیابت در سایر مراجع قضایی تحت تعقیب هستند.

116 میلیارد تومان تضییع برای متهمان معدن طلای زره‌شوران برآورد شد

ده‌ده‌جانی گفت: در این راستا حدود 116 میلیارد تومان تضییع برای آنها برآورد شده است.

بازرسی کل استان در سال 1400 به بازارچه‌های مرزی ورود پیدا می‌کند

وی در ادامه نیز با اشاره به تشکیل کمیته بهبود تبادلات بازرگانی مرزی در بازرسی کل استان با حضور نمایندکان بازرسی کل، سازمان صمت، امور مالیاتی و گمرکات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بازرسی کل استان در سال 1400 ورود موثری در بحث بازارچه‌های مرزی خواهد داشت.

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی همچنین بیان کرد: امسال بازرسی کل استان با پیگیری‌هایی که انجام داد برای حدود برای هزار و 284 هکتار سند مالکیت کاداستر اخذ کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: