جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
عجب شیر پرس - رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با اشاره به ۱۱۸هزار مورد بازرسی در استان گفت: در این راستا با واحدهای متخلف برخورد و ۱۲۰۰ واحد منخلف کرونایی پلمب شده است.
۱۲۰۰واحد متخلف کرونایی در استان بوشهر پلمب شد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، عباس قلی‌پور با بیان اینکه تنها راه مصون ماندن از بیماری کرونا رعایت پروتکل بهداشتی است اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر نصب چادر گروهی در سواحل و بوستان‌های استان بوشهر ممنوع است و در این راستا نظارت همه جانبه می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ خدماتی به مسافران در ایام تعطیلات نوروز در استان بوشهر داده نمی‌شود افزود: در راستای مقابله با کرونا در سواحل و بوستان‌های استان بوشهر هیچ زیر ساختی برای مسافران مهیا نشده و بهتر است همه سفرها لغو و از هر گونه تجمع و دورهمی پرهیز شود.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرا پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در یکسال و یک‌ماهه گذشته گفت: برای ترویج فرهنگ پروتکل بهداشتی در مقابله با کرونا در این مدت بیش از 187 هزار بازرسی از مکان‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، اصناف و تفرج‌گاه‌ها انجام شده است.

قلی‌پور از مطلوب بودن 86 درصدی وضعیت رعایت پروتکل بهداشتی در بازرسی‌های انجام شده خبر داد و بیان کرد: در این راستا 3600 مورد اخطار داده و 4000 مورد واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی و 1200 واحد متخلف کرونایی پلمب شده است.

وی، از 18 هزار گشت مشترک با دستگاه‌های ذیربط در مدت یاد شده خبر داد و بیان کرد: در یک هفته گذشته 3800 بازرسی و 1400 گشت مشترک انجام و 478 اخطار، 71 پرونده تشکیل و 27 واحد متخلف پلمب شد.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرا پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر رعایت پروتکل بهداشتی در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ادارات 92.5، بانک‌ها 93، صنوف، کارگاه‌ها و واحدها 86 درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

قلی‌پور، میانگین استفاده از ماسک در مدارس را 98 درصد دانست و خاطر نشان کرد: پایین‌ترین مکان در استفاده از ماسک در پاساژها با 76 درصد اعلام شده و در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پایین‌ترین مکان، پایانه‌های درون شهری، پاساژها و جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام شده است.

وی، از افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در بهمن ماه نسبت به ماه قبل آن خبر داد و خاطر نشان کرد: مبتلایان در این مدت 110 درصد و فوتی‌ها 33 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرا پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مقابله با متخلفان ویروس کرونا در ایام نوروز تشدید می‌شود گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بیماران کرونایی هستیم که نشان از عادی‌انگاری در برخی نقاط به ویژه پاساژها، آرامستان‌ها، روز بازارها و دورهمی‌ها است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: