پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
عجب شیر پرس - دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) از دریافت بیش از ۲ هزار اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) و تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.
مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده تمدید شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، نخستین نشست هیئت ‌داوران جشنواره امام رضا (ع) شامگاه شنبه با حضور هیئت ‌داوران و مسئولان مربوطه در پردیس تربیتی توانا برگزار شد.

اکبر نصراللهی در نشست نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با اشاره به ویژگی‌های بارز این جشنواره اظهار داشت: نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با اهداف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا با تأخیر برگزار شده افزود: تاکنون نزدیک به 2 هزار اثر از رسانه‌های مختلف در دبیرخانه جشنواره امام رضا (ع) به ثبت رسیده و به دلیل درخواست‌های متعدد مدت ‌زمان دریافت آثار تا 15 فروردین‌ماه سال آینده تمدید شده و جشنواره عید سعید فطر برگزار می‌شود.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) عنوان کرد: از ویژگی‌های این جشنواره که آن را از دیگر جشنواره‌ها متمایز می‌کند می‌توان به مزین بودن آن به نام امام رضا (ع) اشاره کرد در واقع در سایر جشنواره‌ها بیشتر جنبه حرفه‌ای مطرح است اما در این جشنواره علاوه بر حرفه‌ای بودن معنویت اهمیت زیادی دارد.

نصراللهی تأکید کرد: نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با توجه به شرایط کرونایی و به دلیل عدم امکان حضور مستمر عاشقان اهل‌بیت (ع) در حرم‌ها از نمود بیشتری برخوردار است. در وضعیت کنونی با شیوع ویروس کرونا مردم ارتباطشان با خدا، خود و دیگران دچار اشکال شده است لذا برگزاری جشنواره در این شرایط ویژگی خاصی به آن داده است.

وی گفت: در این جشنواره تولیدات متنوع و متکثر از مناطق مختلف کشور و از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی متنوع در سطوح متفاوتی وجود دارد. حتی از رسانه‌ها و جناح‌های مختلف با رویکردهای متفاوت آثاری برای ما ارسال شد که همین ویژگی جشنواره را جذاب و متنوع می‌کند. درواقع این جشنواره پذیرای افراد با مکاتب و مذاهب مختلف است که موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت می‌شود.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ادامه داد: این جشنواره توجه زیادی به رسانه‌ها و قالب‌های جدید دارد و به همین دلیل بخش ویژه‌ای به فضای مجازی اختصاص داده ‌شده است. با توجه به این‌ که در این شرایط کرونایی ظرفیت رسانه‌های رسمی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای خبری، عاطفی و سرگرمی مردم باشد لذا بخش فضای مجازی جشنواره امام رضا (ع) را از دیگر جشنواره‌ها متمایز کرده است.

نصراللهی در ادامه گفت: وجود داوران با اندوخته‌های فراوان و ترکیب هیئت‌داوران در میان سایر جشنواره‌ها کم‌سابقه است و از داوران نهایی شده جشنواره می‌توان به حضور خجسته، خلجی، تیرانداز، بشیر حسینی و غیره اشاره کرد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های ما در بررسی آثار در شرایطی که مردم به معنویت و اعتقادات و حس معنوی نیاز دارند این است که چقدر رسانه‌ها توانسته‌اند نیاز مردم را تأمین و خلأها را به‌ویژه با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی پر کنند.

دبیر علمی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ادامه داد: فراخوان ارسال آثار در سه بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی و تصویری اعلام ‌شده است که در بخش رسانه‌های خبری پیش‌بینی‌شده موضوعات خبر، گزارش، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش خبری و تلویزیونی و رادیویی، عکس خبری و اینفوگرافی، در بخش رسانه‌های مجازی، قالب‌های پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار، موشن‌گرافی در نظر گرفته شوند و بخشی با عنوان شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی ‌شده که هر کسی با نام امام رضا (ع) یا محورهای موضوعی که در جشنواره ذکر شده است صفحه‌ای یا فعالیت مجازی دارد می‌تواند آن را در جشنواره شرکت دهد و داوران ارزیابی کنند.

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای هیئت‌ داوران به بیان دیدگاه‌های خود و چگونگی رفع ابهامات طرح این جشنواره پرداختند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: