جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
عجب شیر پرس - نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسامی گفت: بیش از نیمی از عشایر منطقه مراوه تپه از سهمیه سوخت و نان بی‌بهره هستند و دولت باید فکری عاجل برای این قشر کند.
بیش از نیمی از عشایر منطقه مراوه تپه سهمیه

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، علی جدی با اشاره به سفر به منطقه عشایرنشین مراوه تپه استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر 2500 خانواده عشایرنشین خراسان شمالی در منطقه مراوه‌تپه سکونت دارند که تنها 1400 مورد از آن‌ها در سامانه سوخت ثبت شده‌اند‌‌.

وی با بیان اینکه 1100 خانواده عشایرنشین خراسان شمالی که در منطقه مراوه‌تپه سکونت دارند هیچ یارانه‌ای از دولت بابت سوخت و نان نمی‌گیرند افزود: آن دسته از خانواده‌هایی که یارانه‌ای بابت سوخت و نان از دولت نمی‌گیرند از سهمیه سوخت خانواده‌هایی که یارانه ثبت شده دارند استفاده می‌کنند و به همین جهت سوخت آن‌ها کم می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت 120 لیتر در هر ماه برای هر خانوار بسیار اندک و ناچیز استگفت: با 120 لیتر سوخت در ماه نمی‌شود شب را صبح کرد و گاهی هر سه خانواده از سهمیه سوخت یک خانواده در این منطقه استفاده می‌کنند که شایسته نیست و باید وزارت نفت پاسخگوی نیاز این عزیزان باشد.

جدی با انتقاد از اینکه چرا صادرات دام و گوشت عشایر خراسان شمالی به سایر استان‌ها قاچاق محسوب می‌شود اذعان داشت: در حال حاضر در کشور تمامی کالاها نزدیک به 3 برابر افزایش قیمت داشته و این در حالی است که دام عشایر مظلوم همچنان با همان قیمت قبلی ثابت مانده و هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: