جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
عجب شیر پرس - رئیس بیمارستان بزرگ دزفول با بیان اینکه در حال حاضر دو بخش بیمارستان بزرگ دزفول به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است گفت: ۸۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری است.
در خوزستان چه خبر است؟

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، اگر گشتی به مناطق مختلف شهر بزنیم می‌بینیم که بازارها شلوغ و حلقه فاصله اجتماعی روز به روز تنگ‌تر می‌شود، پرتوکل‌های بهداشتی هم تنها درس تئوری است که مردم هنوز در عمل به آن بی‌وفا هستند و با وجود اعمال محدودیت‌های و هشدارها اما خبری از رعایت مردم نیست و آن سوی سکه هم کادر درمانی فرسوده وخسته شده‌اند و نفسشان به شمار افتاده است.

با وجود اینکه کرونا افراد زیادی را درگیر خود می‌کند و جان‌های زیادی را می‌ستاند اما در این بین مهم‌ترین عامل شیوع کرونا تجمعات خانوادگی و مراسمات عزا و عروسی است تجمعاتی که اگر یک نفرمبتلا و یا ناقل باشد می‌نواند تمام افراد حاضر را مبتلا کند.

84 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری است

احمدرضاسلمان‌پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در دزفول، درباره آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به شروع پیک کرونا در کشور، شهرستان دزفول در پیک ویروس کرونا است.

وی با اشاره به تلاش و خدمت‌رسانی بی‌وقفه کادر درمان بیمارستان بزرگ دزفول، افزود: در حال حاضر بیمارستان بزرگ دزفول در آمادگی کامل به سر می‌برد.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول با بیان اینکه در حال حاضر دو بخش بیمارستان بزرگ دزفول به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است،گفت: 2بخش حاد معمولی برای بیماران مبتلاء به کرونا که وضعیت آنها حاد نیست داشته و بیماران مبتلا به کرونا بستری هستند و در 2 بخش آی سی یو بیمارستان بزرگ دزفول بیماران نسبتا بدحال و بدحال مبتلاء به ویروس کرونا بستری هستند و همچنین یک بخش اورژانش که بیماران تحت نظر داشته ؛ در مجموع 5بخش بیمارستان بزرگ دزفول در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلاء به کرونا است.

وی با بیان اینکه 1 بخش کرونا آماده داشته تا در صورت نیاز بازگشایی بشود، گفت: در حال حاضر 84 بیمار مبتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند؛ که از این تعداد 23 نفر بیمار مبتلاء به کرونا در بخش ویژه‌ای آی سی یو و همچنین 62 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی بستری و از این تعداد نفر هم 4بیمار در بخش اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند.

سلمان پور در باره روند ورودی مراجعه بیماران مبتلاء به کرونا بیان کرد: در 10روز گذشته 100 تا 106 نفر بیمار آمار بستری ما در بیمارستان بزرگ دزفول بود اما از 6روز گذشته این آمار نسبتا پایین آمده به 15 نفر رسیده و همچنین مراجعات 20درصد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میربیماران کرونایی در شهرستان دزفول پایین آمده است، گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم بیماران مبتلاء به کرونایی که فوت می‌کنند بیمارانی هستند که دیرهنگام و با شرایط حاد به بیمارستان مراجعه می‌کنند؛ تقاضا داشته با کوچکترین علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند تا هرچه زودتر روند درمانی آنها شروع بشود.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و شستشوی مدام دست‌ها،گفت: از مردم تقاضا داشته پروتکل‌های بهداشتی را برای سلامتی خود و کادر درمان رعایت کنند؛

خطر ناقلان بی علامت را جدی بگیریم

سلمان پور با بیان اینکهخطر ناقلان بی علامت را جدی بگیریم، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل اجباری شدن از ماسک در اماکن عمومی و به خصوص فضاهای بسته را همین پدیده عنوان کرد ناقل سالم یا همان ناقل بدون علامت یکی از واقعیت‌های شناخته شده در بیماری کرونا است و بی توجهی به این واقعیت باعث انتشار آلودگی و چرخش ویروس در جامعه می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر همه کسانی که در اطرافمان هستند را ناقل سالم تلقی نمائیم طبیعتا تا جایی که می‌توانیم از تجمع در اماکن شلوغ و پر ازدحام اجتناب کنیم و درصورتی که مجبور هستیم در اجتماع حاضر شویم فاصله ایمن با دیگران را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنیم.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول در ادامه به آمار بیماران سرپایی در مراکز 16ساعته اشاره کرد، گفت: از 100 نفری که مراجعه می‌کنند 45نفر از این 100 نفر تست کرونای آنها مثبت است .

شهرستان دزفول همچنان از وضعیت قرمز است.

یک بیمارستان عاری از کرونا در جنوب غرب خوزستان وجود دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر پنج بیمارستان جنوب غرب خوزستان درگیر کرونا هستند و تنها بیمارستان شهید بهشتی آبادان را با چنگ و دندان عاری از بیماران کرونا نگه داشتیم.

شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آبادان، اظهار داشت: موارد ابتلا در جنوب استان نگران کننده است و ممکن است موارد ابتلا بیش از موارد اعلامی باشد.

وی افزود:در حال حاضر پنج بیمارستان جنوب غرب خوزستان درگیر کرونا هستند و تنها بیمارستان شهید بهشتی آبادان را با چنگ و دندان عاری از بیماران کرونا نگه داشتیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای کنترل کرونا نیاز به همکاری همه بخشی داریم ولی متاسفانه دستگاه‌ها از این دانشگاه حمایت نمی‌کنند و متاسفانه شهرداری حتی حاضر نیست چراغ‌های پارک‌ها را خاموش کند و مردم همچنان در پارک‌ها جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته از تعداد 502 نمونه گرفته‌شده در جنوب غرب خوزستان، 231 مورد جدید مثبت داشته‌ایم که 72 نفر مربوط به آبادان، 115 نفر از خرمشهر و 44 مورد مثبت قطعی نیز در شادگان بوده است. در این بازه زمانی، پنج فوتی نیز داشتیم.

این روزها رفت و آمدها رفتارهای مردم در کوچه وخیابان و برگزاری مراسم های عروسی و جشن و عزا بدون رعایت پرتوکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی طوری است که انگار نه انگار خوزستان درگیر اپیدمی کرونا است اما برخلاف مردم کووید19 شوخی بردار نیست وتعدادی جان بختگان کرونا روبه افزایش است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: