چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
عجب شیر پرس - استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکل تامین روغن در استان مرکزی پا برجاست گفت: میوه تنظیم بازار شب عید از سه‌شنبه در استان مرکزی توزیع می‌شود.
مشکل تامین روغن خوراکی در استان مرکزی پا برجاست

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم،سیدعلی آقازاده شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به توزیع میوه شب عید اظهار داشت: از 26 اسفندماه به مدت سه روز در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه میوه شب عید در استان توزیع می‌شود.

وی افزود: در شهرستان‌های استان مرکزی توزیع میوه شب عید باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود و از ایجاد صف‌های طولانی و هر نوع تجمع باید جلوگیری کرد و سیب زرد و قرمز با قیمت 9 هزار و 700 تومان و پرتقال با قیمت 11 هزار و 900 تومان توزیع می شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: وضعیت تأمین روغن مایع بهبود پیدا کرده اما در تأمین روغن نیمه جامد و جامد مشکلاتی وجود داشته است و دستگاه‌های مربوطه تأمین این نوع روغن‌ها را باید در دستور کار قرار دهند.

آقازاده با اشاره به تأمین گوشت عنوان کرد: در راستای تنظیم بازار شب عید 50 تن گوشت منجمد به استان مرکزی اختصاص یافته که از این مقدار 20 تن وارد استان شده و بقیه آن در حال ورود به استان است که با قیمت 80 هزار تومان توزیع می‌شود و در استان مرکزی 200 تن مرغ منجمد ذخیره شده و در حال حاضر در استان مرکزی با مشکلی در تأمین این محصول مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی روزانه 200 تن گوشت مرغ گرم تولید می‌شود که جهت برقراری تعادل قیمت‌ها به ویژه در روزهای پایانی سال 150 تن توزیع می‌شود.

تعیین محل و نحوه توزیع میوه شب عید برعهده فرمانداران شهرستان‌ها است

سعید فرخی نیز در این جلسه با اشاره به جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌ها جهت جلوگیری از ایجاد صف بنا بر تصمیم فرمانداران شهرستان‌ها محل و نحوه توزیع میوه شب عید انجام می‌شود.

وی افزود: بازرسان جهت مقابله با افزایش قیمت میوه و جلوگیری از فعالیت دلالان به صورت روزانه سقف و کف قیمت محصولات را در میدان‌های میوه و تره بار رصد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به کشتار 200 تا 250 تن مرغ زنده در استان تصریح کرد: در دو روز گذشته بالغ بر 150 تن مرغ گرم در استان توزیع شده است و در روزهای پایانی سال برای تأمین نیاز مردم باید این میزان به 200 تن در روز افزایش پیدا کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: